سه‌شنبه 8 آگوست 2017 - 4:23

جلوگیری از تعدیل ٣٠٠ هزار نیروی کار در دولت یازدهم

ربیعی گفت: در تعاملاتی که با وزارت صنعت داشتیم توانستیم مسئولیت ادامه اشتغال برخی از واحدهای اقتصادی نظیر کیان تایر را بر عهده بگیریم.

جلوگیری از تعدیل ٣٠٠ هزار نیروی کار در دولت یازدهم

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی می گوید: با تدابیر اتخاذ شده در دولت یازدهم توانستیم از تعدیل ٣٠٠ هزار نیروی کار جلوگیری کنیم، ضمن آنکه برخی از بنگاه ها به دلیل مشکلاتی که از گذشته به آنها تحمیل شده بود تعطیل شدند.

به گزارش نگاه اقتصادی به نقل از ایرنا، علی ربیعی در حاشیه نشست تخصصی امنیت شغلی و امنیت سرمایه گذاری و تولید در جمع خبرنگاران افزود: در چهار سال گذشته برخی از صنایع تعطیل شده دوباره احیا شد.

وی توضیح داد: با ورود فناوری های نوین برخی از شغل ها از بین رفت که باید برای آنها مشاغل جدیدی تعریف شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: همچنین در برخی از مشاغل همچون تولید کاشی که با رکود صنعت ساختمان مواجه شد، صنعت کاشی را با مشکل مواجه کرد.

وی دیگر مشکلات در زمینه نبود رونق اشتغال را مسائل مدیریتی، فناوری های نوین و تسهیلات مالی ذکر کرد و گفت :در بی ثباتی بازار کار تنها یک عامل دخیل نبود، بلکه عوامل گوناگونی روی مشکلات اشتغال و بازار کار تاثیر داشت.

ربیعی گفت: در تعاملاتی که با وزارت صنعت داشتیم توانستیم مسئولیت ادامه اشتغال برخی از واحدهای اقتصادی نظیر کیان تایر را بر عهده بگیریم.

* قراردادهای سفیدامضا

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی قراردادهای سفید امضا را کاملا مردود دانست و گفت: قراردادی به نام سفید امضا نداریم و در این خصوص با قوه قضاییه هماهنگ کرده ایم که با این نوع قراردادها برخورد شود.

وی گفت: بازرسان کار هم در این جهت تلاش می کنند که در صورت مشاهده برخورد مقتضی را انجام دهند.

* افزایش تشکل‌ها

ربیعی با اشاره به اینکه تشکل های کارگری و کارفرمایی در چهار سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است، گفت: تشکل ها می توانند ما را در راستای کاهش مشکلات حوزه کار یاری کنند.

وی از کاهش ١٣ درصدی حوادث کار در سال ۱۳۹۵ نسبت به سال ۱۳۹۴ خبر داد و گفت: این در حالی بود که سال گذشته با حوادثی نظیر آتش سوزی ساختمان پلاسکو و حادثه معدن یورت مواجه بودیم.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: همچنین تفاهمنامه ای با وزارت نفت و سازمان استاندارد امضا کرده ایم که بتوانیم حوادث کار را کاهش دهیم.

وی گفت: همچنین در آموزش های فنی و حرفه ای پودمان ایمنی کار را لحاظ کردیم تا بتوانیم حادثه کار را کاهش دهیم. حتی برای افزایش ایمنی در معادن از منابع دولتی برای تجهیزات استفاده کردیم.

* طرح کارورزی حاصل تجربه جهانی است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره طرح کارورزی گفت: این طرح حاصل تجارب جهانی است و در سال های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ که این طرح در ایران انجام شد، موفقیت های زیادی حاصل شده است.

ربیعی گفت: در طرح کارورزی رابطه آموزشی است نه شغلی اما می تواند منجر به شغل پایدار شود.

وی ادامه داد: پس از شش ماه که فرد کارورزی کرد می تواند از سوی کارفرما به کار گرفته شود و تا ۲ سال پرداخت هزینه بیمه را تعهد می کنیم.

ربیعی تاکید کرد: آیین نامه کارورزی آنچنان دقیق نوشته شده است که اجازه سوءاستفاده را نمی دهد. بخش قابل توجهی از کارورزان از سوی کارفرما به کار گمارده می شوند.

وی گفت: همچنین در صدد هستیم میزان دستمزد را در این طرح افزایش دهیم.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=2063
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)