پنج‌شنبه 1 ژوئن 2017 - 2:51

فقیرترین کشور اروپایی کجاست؟

مرکز آمار بلاروس جمعیت این کشور را ۹ میلیون ۴۹۸ هزار نفر اعلام کرده که از این میان تنها یک میلیون نفر درآمد ۶۰۰ روبلی ( ۳۰۰ یورو) دارند.

نزدیک به نیمی از مردم بلاروس تنها با ۱۷۵ یورو در ماه درآمد زندگی می‌کنند.

به گزارش نگاه اقتصادی به نقل از ایسنا، مرکز آمار بلاروس«بل استات» اعلام کرد، بیش از ۴۸.۸ درصد از مردم این کشور در ماه تنها ۳۵۰ روبل (۱۷۵ یورو) درآمد دارند.

بر این اساس از سال گذشته میلادی تا کنون درآمد ۵۳ درصد از مردم بلاروس همچنان ثابت مانده و تغییری نداشته است که این امر نشان دهنده ادامه فقر در این کشور اروپایی است.

مرکز آمار بلاروس جمعیت این کشور را ۹ میلیون ۴۹۸ هزار نفر اعلام کرده که از این میان تنها یک میلیون نفر درآمد ۶۰۰ روبلی ( ۳۰۰ یورو) دارند.

اقتصاد کاملا دولتی ، عدم شفافیت در معاملات بازرگانی ،ریسک بالای سرمایه گذاری و نبود قوانین مستقل برای حمایت از سرمایه گذاران خارجی در کنار وابستگی اقتصادی بیش از هفتاد درصدی صنایع و اقتصاد بلاروس به روسیه، باعث شده ت این کشور در زمره فقیرترین کشورهای اروپا قرار گیرد.

هر چند الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور این کشور ابراز امیدواری کرده که با تغییر سیاستهای اقتصادی به زودی میانگین سطح درآمدی را به ۴۵۰ یورو در ماه افزایش دهد اما کارشناسان اقتصادی بر این باورند که ساختار اقتصادی بلاروس وام دار مدل های کمونیستی شوروری سابق است و حتی در صورت تغییرات اساسی در آن ،تا سال ۲۰۲۵ میلادی چشم اندازی برای رشد اقتصادی بلاروس نمی توان متصور شد.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=215
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)