شنبه 3 ژوئن 2017 - 22:01

انتشار فهرست پرداختی دولت یازدهم به شهرداری تهران

از آغاز دولت یازدهم تاکنون ۱۳۷ هزار میلیارد ریال در اختیار شهرداری تهران قرار گرفته است.

وزارت اموراقتصادی و دارایی سخنان چند روز پیش شهردار تهران درباره فقدان پرداخت های دولتی به آن نهاد را «تعجب برانگیز و خلاف واقع» خواند و فهرستی از پرداخت های انجام شده را منتشر کرد.

به گزارش نگاه اقتصادی، در پی ادعای شهردار تهران در برنامه خبری شبکه ۵ سیما مبنی بر این‌که دولت یازدهم یک ریال به شهرداری تهران پرداخت نکرده است، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اقتصاد با صدور بیانیه ای ضمن ابراز تاسف بابت استمرار ادعاهای خلاف واقع از سوی شهرداری تهران در سال ها بویژه ماه های گذشته تصریح کرد در کمتر از چهارسال از عمر دولت یازدهم بیش از ۱۳۷ هزار میلیارد ریال پرداختی به شهرداری تهران صورت گرفته است.

در این بیانیه آمده است:

بررسی های مستند و مستدل ما نشان می دهد دولت یازدهم در کمتر از چهار سال پرداخت هایی به میزان بیش از ۱۳۷ هزار و ۷۴۵ میلیارد و ۱۵۶ میلیون ریال به شهرداری تهران در سرفصل های مختلف مانند عوارض ارزش افزوده، ساخت و تکمیل خطوط مترو، یارانه بلیط حمل ونقل مترو، جرائم راهنمایی و رانندگی، توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و کمک های فنی و اعتباری بابت جایگزینی وسایل نقلیه فرسوده مانند تامین و خرید ۲ هزار واگن، تامین ماشین آلات و حمایت های مالی و بهبود حمل و نقل داشت.

به نظر می‌رسد در سال های اخیر بویژه چند ماه گذشته تکرار ادعاهای بی اساس و خلاف واقع مدیریت شهرداری تهران برای افکار عمومی ملال آور شده است. پیش از این نیز در نامه نگاری های متعدد از شهرداری تهران درخواست شده بود اسناد خود مبنی بر طلبکاری از دولت را ارائه و شفاف سازی کند اما متاسفانه تاکنون هیچ پاسخ شفافی در این زمینه دریافت نکرده ایم.

وزارت اموراقتصادی و دارایی تصریح کرد: اکنون انتظار می رود مدیریت شهرداری تهران با فاصله گرفتن از فضاهای انتخاباتی از طرح چندباره ادعاهای بی اساس مانند فقدان کمک مالی دولت به شهرداری خودداری کند.

به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میاندوره مجلس دهم شورای اسلامی (در چهار حوزه) بیست و نهم اردیبهشت ماه برگزار شد.

در این دوره انتخابات ۵۶ میلیون و ۴۱۰ هزار و ۲۳۴ نفر دارای شرایط رای بودند که یک میلیون و ۳۵۰ هزار و ۲۹۴ نفر برای نخستین بار رای می دادند.

میان چهار نامزد حاضر در انتخابات ریاست جمهوری، حسن روحانی ۲۳ میلیون و ۵۴۹ هزار و ۶۱۶ رای یعنی ۵۷ درصد آرا را به خود اختصاص داد.

بیست و چهارم اردیبهشت ماه رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور درباره تامین مالی شهرداری ها توسط دولت از طریق واریز درصدی از وصولی مالیات بر ارزش افزوده به حساب آنها و دهیاری های کشور گفت: از آغاز دولت یازدهم تا پایان سال ۱۳۹۵، ۱۱۵ هزار میلیارد ریال در اختیار شهرداری تهران قرار گرفت.

سیدکامل تقوی‌نژاد یادآوری کرد: اکنون نرخ مالیات بر ارزش افزوده ۹ درصد است که شامل ۶ درصد مالیات و سه درصد عوارض است که سه درصد عوارضی که توسط سازمان امور مالیاتی کشور وصول می شود، به حساب شهرداری‏ها و دهیاری های سراسر کشور واریز می شود تا برای توسعه و آبادانی شهرها و روستاها استفاده شود.

وی مجموع عوارض واریزی به حساب شهرداری ها و دهیاری های سراسر کشور در دولت یازدهم را بیش از سه برابر دولت نهم و دهم عنوان کرد و گفت: در سال های ۱۳۸۷ تا پایان ۱۳۹۱ نزدیک به ۱۷۰ هزار میلیارد ریال عوارض واریز شد؛ در حالی که در دولت یازدهم (۱۳۹۵-۱۳۹۲) این مبلغ به ۴۳۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

تقوی‌نژاد افزود: از آغاز اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده تا پایان سال ۱۳۹۵، یک بیلیارد و ۷۰۰ هزار میلیارد ریال (۱۷۰ هزار میلیارد تومان) مالیات بر ارزش افزوده دریافت شد که ۶۰۰ هزار میلیارد ریال آن در قالب عوارض در اختیار شهرداری‏ها و دهیاری‏‌های سراسر کشور قرار گرفت.

وی افزود: همچنین از ۱۵۰ هزار میلیارد ریال عوارضی که از آغاز اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری تهران واریز شده، ۳۵ هزار میلیارد ریال در دولت نهم و دهم و ۱۱۵ هزار میلیارد ریال در دولت یازدهم به شهرداری تهران پرداخت شد.

تقوی‌نژاد از واریز ۱۳۰ هزار میلیارد ریال عوارض به حساب شهرداری‏‌ها و دهیاری‏‌های سراسر کشور در سال ۱۳۹۵ خبر داد که نزدیک به ۴۰ هزار میلیارد ریال از این مبلغ به حساب شهرداری تهران واریز شد.

این مسئول تاکید کرد بدین ترتیب دولت یازدهم در اداره شهر تهران و همچنین توسعه زیرساخت های شهری، توسعه میدان ها، بزرگراه ها و راه ها، توسعه فضاهای سبز و زیباسازی شهر، توسعه حمل و نقل عمومی و مترو و نوسازی بافت فرسوده شهر تهران، نقش مهمی داشته است.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=225
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)