یکشنبه 4 ژوئن 2017 - 18:35

تغییر جهت اقتصاد خارجی ایران از چین به اروپا

محمدرضا نجفی‌منش

تغییر جهت اقتصاد خارجی ایران از چین به اروپا

رییس کمیسیون تسهیل کسب‌وکار اتاق تهران گفت: هر روزنه کوچکی که به روی اقتصاد ایران باز شود به نفع کشورمان است بنابراین هیچکس نمی تواند دستاورد برجام را در سرمایه گذاری خارجی انکار کند.

c با اشاره به اینکه با اجرایی شدن برجام شاهد رشد سرمایه گذاران خارجی در کشور بودیم، افزود: دولت یازدهم در راستای اقتصاد مقاومتی با برنامه ریزی مناسب توانست در جذب سرمایه گذاری خارجی عملکرد مثبت داشته باشد.

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران اظهار کرد: برای اینکه به نرخ ۶درصدی رشد پایدار برسیم باید سالانه ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی و داخلی در کشور انجام شود، که دولت تدبیر و امید در این زمینه اقداماتی را در دستور کار خود قرار داده است.

به گفته وی، ایران برای رسیدن به رشد اقتصادی و توسعه کافی، نیاز به چند برابر سرمایه گذاری‌های انجام شده دارد.

نجفی منش امنیت سرمایه گذاری در ایران را مناسب ارزیابی کرد و افزود: برای جذب سرمایه گذاری خارجی مهمترین عامل، امنیت سرمایه گذار است که باید حفظ شود. خوشبختامه با اقداماتی که در چند سال اخیر در کشور انجام شده است، توانسته ایم امنیت را برای سرمایه گذاران ایجاد کنیم، از این رو نه تنها سرمایه گذاران خارجی بلکه سرمایه گذاران داخلی نیز از امنیت سرمایه گذاری در کشور بهره برده اند.

به گفته عضو هیات نمایندگان اتاق تهران، ایران یکی از کشورهای جذاب برای سرمایه گذاران خارجی محسوب می شود، بنابراین هرقدر ریسک کشوری که سرمایه گذار قصد ورود به آن را دارد کمتر باشد، امنیت جذابیت سرمایه گذاری افزایش می یابد.

وی تاکید کرد: براساس آمارهای ارائه شده شاهد افزایش سرمایه گذاری خارجی مصوب در کشور بوده ایم که اگر با همین روند مطلوب حرکت کنیم، به زودی شاهد رشد و شکوفایی بیشتر اقتصاد کشور خواهیم بود.

نجفی منش با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد اروپایی ها جایگزین چینی ها شده‌اند، افزود: برداشته شدن تحریم ها و اجرایی شدن برجام موجب شده است که اقتصاد خارجی ایران از تسخیر چینی ها درآمده و به سمت سرمایه گذاران بین المللی به ویژه اروپایی ها حرکت کند.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=250
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)