شنبه 2 سپتامبر 2017 - 15:20

شرکت‌های طراحی و مونتاژ آسانسور رتبه‌بندی می‌شوند

شرکت‌های دارای پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، می‌توانند برای ارزیابی و رتبه‌بندی ثبت‌نام کنند.

نشست معرفی رتبه بندی شرکت های طراحی و مونتاژ آسانسور ۱۱ شهریورماه با حضور مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی، مدیرکل صنایع ماشین سازی و تجهیزات وزرات صنعت، معدن و تجارت و جمعی از پیشکسوتان این صنعت در ساختمان شماره ۲ سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد.

به گزارش نگاه اقتصادی، مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در این نشست اظهار داشت: سازمان مدیریت صنعتی ۵۵ سال پیش با هدف کمک به سازمان ها و بنگاه های کشور در توسعه کسب و کار آنها تاسیس شد و آنچه باعث پایداری آن طی این مدت شده است، ارتباط با بدنه جامعه کسب و کار است.

محمدعلی محمدی افزود: اگرچه سازمان مدیریت صنعتی، سازمانی دولتی است اما افتخار می کنیم که ۸۶ درصد مشتریان ما از بخش خصوصی هستند.

وی با اشاره به سه گروه فعالیت سازمان، شامل مشاوره، آموزش و تحقیق، در حوزه مدیریت افزود: در حوزه مشاوره، نگاه سازمان مدیریت صنعتی مساله محور و در حوزه پژوهش رویکرد آن انجام تحقیقات کاربردی برای بنگاه ها با هدف یافتن راه حل های مناسب است.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی ضمن توضیح درباره فعالیت های حوزه آموزش سازمان یادآور شد: علاوه بر دوره هایی که مطابق با ضوابط آموزش عالی اجرا می شود، در سال گذشته حدود ۷۰ درصد دوره های سازمان، شامل دوره های تخصصی با تأکید بر جنبه های کاربردی و استفاده از شیوه های نوین تدریس بوده که به متقاضیان ارائه شده است.

وی در ادامه به تشریح فعالیت های رتبه بندی، ارزیابی و اعتبار بخشی در سازمان پرداخت و تاکید کرد: هر کار جدیدی در حین اجرا راهکارهای اصلاح و بهبود خود را نشان می دهد و امیدواریم بازخورهای پیشکسوتان این صنعت، باعث بهبود فرایند رتبه بندی طراحی و مونتاژ شرکت های آسانسور شود.

در ادامه این نشست، مدیرکل صنایع ماشین سازی و تجهیزات وزرات صنعت، معدن و تجارت نیز طی سخنانی اظهار داشت: این پروژه از چند ماه قبل بمنظور رتبه بندی شرکت های طراحی و مونتاژ آسانسور آغاز شده است و وزارت صنعت، معدن و تجارت بعنوان راهکاری برای سامان دهی فعالیت های این صنعت به آن نگاه می کند.

امیرحسین شیروی افزود: این کار بعد از همفکری های بسیار صورت گرفته و هدف آن نظارت، دقت و انضباط در صنعت طراحی و مونتاژ آسانسور است.

وی خاطرنشان کرد: انجام رتبه بندی می تواند باعث خروج شرکت های که کیفیت را رعایت نمی کنند از این صنعت شود، از سوی دیگر شرکت های مطرح، با وزارتخانه هم نظر هستند و انتظار این است که دیگر شرکت ها نیز به این رتبه بندی بپیوندند و این فرایند به خواسته جامعه تبدیل شود.

در خاتمه این نشست، مزیت های رتبه بندی مذکور و روش شناسی طراحی مدل آن تشریح شد و حاضران به به بیان نظرات و طرح پرسش های خود پرداختند.

یادآور می شود که شرکت های طراحی و مونتاژ آسانسور که مجموعه خدمات و عملیات طراحی، محاسبه، تدارک و تامین قطعات و اجزا، نصب و راه اندازی کامل آسانسور در محل و همچنین خدمات پس از فروش (بازرسی سرویس و تعمیرات و نوسازی آسانسور) را بر عهده دارند و از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان موفق به اخذ پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور شده‌اند، می‌توانند برای ارزیابی و رتبه‌بندی مذکور ثبت‌نام و اقدام کنند.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=2537
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)