سه‌شنبه 26 سپتامبر 2017 - 23:45

رییس ایدرو: روزهای بهتری در انتظا مپناست

معظمی گفت: در‌حال‌حاضر زمینه بسیار مناسبی در حوزه ریلی در کشور وجود دارد و در این خصوص می‌توان از توان مپنا بیشترین استفاده را برد.

رییس هیأت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به اتفاق هیات همراه از شرکت مهندسی و ساخت لکوموتیو مپنا بازدید کرد و از نزدیک با امکانات و توانمندی‌های این گروه صنعتی در حوزه صنایع ریلی آشنا شد.

به گزارش نگاه اقتصادی، منصور معظمی در این بازدید یکی از راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی را استفاده حداکثری از توان ملی عنوان کرد و با اشاره به چالش‌های اقتصادی کشور اظهار داشت: بیکاری یکی از عمده‌ترین چالش‌های کشور است که نمود آن در قشر تحصیلکرده ما بیشتر است.

وی با بیان این‌که گروه مپنا یک سرمایه ملی است و باید قدر آن را دانست، گفت: به‌کارگیری ۱۵ هزار نیروی کار در این مجموعه، در دورانی که ایجاد شغل یک امر واجب تلقی می‌شود، بسیار مهم است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اهتمام به حوزه ریلی در برنامه ششم توسعه و نیاز کشور به حدود ۸ الی ۱۰ هزار واگن شهری و ۲۵ تا ۳۵ هزار واگن بین شهری در طول برنامه ششم تصریح کرد: در‌حال‌حاضر زمینه بسیار مناسبی در حوزه ریلی در کشور وجود دارد و در این خصوص می‌توان از توان مپنا بیشترین استفاده را برد.

وی تاکید کرد: برای توسعه این بخش از صنعت کشور باید تلفیقی از تامین منابع مالی و استفاده از توان و ظرفیت داخلی را به کار بست.

معظمی همچنین با ابراز امیدواری به همکاری مشترک ایدرو و مپنا گفت: چشم‌انداز روزهای بهتری برای مپنا وجود دارد.

به گزارش نگاه اقتصادی، گروه مپنا به‌عنوان مجموعه‌ای صنعتی در حوزه صنعت برق، نفت‌وگاز و حمل‌ونقل ریلی فعالیت دارد.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=2781
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)