دوشنبه 25 سپتامبر 2017 - 17:11

مراسم سالگرد تدفین شهدای گمنام دفاع مقدس برگزار شد

رییس کمیسیون آموزش مجلس گفت: ارزشمندترین خبرنگار جهان اسلام، حضرت زینب (س) است که خبر واقعه عاشورا را به جهانیان منتقل و آن را به شکلی جاودانه منتشر کرد.

هیأت عزاداری خبرنگاران حسینی با حضور بر سر مزار شهدای گمنام یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس را گرامی داشت و یا سوگواری و عزاداری سنتی به بازخوانی پیام سیدالشهدا (ع) در کربلا پرداخت.

به گزارش روابط عمومی این تشکل مذهبی، هیأت عزاداری خبرنگاران حسینی با حضور جمع کثیری از مسئولان هم‌زمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، مراسم سومین سالگرد تدفین شهدای گمنام را مقابل مسجد ارک برگزار کرد.

محمد زاهدی، رییس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در این مراسم ضمن تجلیل از مقام شامخ شهدا و تقدیر از حرکت جهادی مؤسسین هیأت عزاداری خبرنگاران حسینی کشور گفت: ارزشمندترین خبرنگار جهان اسلام، حضرت زینب (س) است که خبر واقعه عاشورا را به جهانیان منتقل و آن را به شکلی جاودانه منتشر کرد. ایشان اسوه تعهد هستند.

در ادامه این مراسم، مجید طلیمی، بنیان‌گذار هیأت عزاداری خبرنگاران حسینی اظهار داشت: عرصه فرهنگی، عرصه جهاد است و احیای عزاداری سنتی بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری و رییس‌جمهور محترم، حرکتی فرهنگی و ارزشمند است. خبرنگاران نیز با سرلوحه قراردادن فرامین رهبری، با تلاش در جهت انعکاس عزاداری‌های سنتی در این ایام، برای تعالی فرهنگ ایرانی‌اسلامی و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدای اسلام در صحنه خواهند ماند.

سیده‌فاطمه ذوالقدر، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه این مراسم اظهار داشت: فرهنگ زنده نگاه‌داشتن واقعه کربلا بسیار ارزشمند است و احیای عزاداری سنتی به این فرهنگ‌سازی کمک خواهد کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: خبرنگاران همواره در تمامی رویدادها و موضوعات مهم کشور ازجمله دفاع مقدس دوش به دوش دیگر مسئولین و مردم حرکت کرده اند و راه‌اندازی هیأت خبرنگاران حسینی نیز بسیار ارزشمند است. از این رو، حمایت ویژه کمیسیون فرهنگی مجلس را از هیأت عزاداری خبرنگاران حسینی کشور اعلام می‌داریم.

سرهنگ مراد مرادی، سرپرست معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کربلا و شهیدان گمنام دفاع مقدس، برگزاری هیأت عزاداری خبرنگاران حسینی را تحسین و برای اصحاب رسانه آرزوی توفیق کرد.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=2784
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)