سه‌شنبه 3 اکتبر 2017 - 20:07

ثبت نام کارپوشه ایرانیان در دفاتر پستی منتخب

دفاتر پستی دولتی، پیشخوان و ICT از متقاضیان حقیقی بالای ۱۸ سال و حقوقی استفاده کننده از سامانه ثبت نام به عمل می آورند.

براساس قراردادی که بین شرکت ملی پست و سازمان فناوری اطلاعات منعقد شد، دفاتر پستی منتخب کارپوشه ایرانیان را به متقاضیان واگذار می‌کنند.

به گزارش نگاه اقتصادی، دفاتر پستی دولتی، پیشخوان و ICT که به عنوان کارگزار بهره‌برداری از سامانه کارپوشه ایرانیان تعیین شده‌اند، از متقاضیان حقیقی بالای ۱۸ سال و حقوقی استفاده کننده از سامانه ثبت نام به عمل می آورند.

در فاز نخست این قرارداد، مواردی چون دریافت خروجی و پاسخ خدمات دولت الکترونیک، حفظ اسناد ارسالی از سوی دستگاه ها و احراز هویت به منظور استفاده از خدمات این سامانه در حجم های مختلف که از سمت دستگاه های اجرایی فزستاده شده برای متقاضیان ارسال می شود.

متقاضیان حقیقی برای ثبت نام نیاز به اصل شناسنامه و کارت ملی، کدپستی، شماره تلفن همراه به نام متقاضی و آدرس ایمیل دارند. در مورد افراد حقوقی نیز می بایست صاحب امضای موسسه حقوقی (مطابق آگهی رسمی روزنامه) با در دست داشتن اصل شناسنامه و کارت ملی، شماره ثبت، شناسنامه ملی، کدپستی موسسه، شماره تلفن همراه به نام شخص صاحب امضا و ایمیل به دفاتر مذکور مراجعه کنند.

پس از ثبت نام، نام کاربری و رمز عبور متقاضیان از طریق پیامک به اطلاع خواهد رسید.

در این قرارداد منطقه پستی شمال‌شرق استان تهران به عنوان مجری طرح موظف به ایجاد هماهنگی میان واحدهای اجرایی، ارائه آمار و اطلاعات، نظارت و تأئید حسن انجام کار واحدهای مجری، پاسخگوئی به ابهامات و سوالات مربوطه تعیین شده است.

در قرارداد دیگر که بین شرکت ملی پست و شرکت کیش سل پارس به امضا رسید، دفاتر منتخب دولتی اقدام به فروش سیم کارت کیش سل پارس خواهند نمود. همچنین طبق این قرارداد در دفاتر تعیین شده، باجه خدمات امور مشترکین ایجاد خواهد شد.

در قرارداد مذکور نیز منطقه شمال‌شرق استان تهران موظف به ایجاد هماهنگی میان واحدهای اجرایی و طرف قرارداد بوده و ارائه آمار و اطلاعات و تسویه حساب با طرف قرارداد نیز با این واحد است.

به گزارش نگاه اقتصادی، در این طرح، بستری فراهم می‌شود تا در فاز اول، دستگاه‌های اجرایی بتوانند در کارپوشه هر فرد ایرانی، بازخوردهای دولت از اطلاعات، اسناد و مدارک و همچنین خروجی فعالیت‌ها را ارسال کنند. همچنین مردم می‌توانند از کارپوشه خود، نتیجه خدماتی را که می‌خواهند از دستگاه‌ها بگیرند، شامل مجوزها، اسناد، مدارک و پیگیری آن‌ها را انجام دهند.

بنا بر اعلام، در این سامانه هر یک از مردم و کسب و کارها دارای یک کار پوشه‌ای الکترونیکی تحت عنوان ایران پوشه بوده و همه اقلام تحویل گرفتنی الکترونیکی خود شامل اعلان ها و ابلاغیه های دولتی و مکاتبات از تمام دستگاه های اجرایی و نهادهای عمومی را به صورت یکپارچه و اختصاصی دریافت کرده است و از هرجایی بدان دسترسی خواهند داشت.‌

این بستر واحد و تجمیع شده صرفه جویی بسیار زیادی را در جهت حذف هزینه های سربار دستگاه‌ها برای ارسال اعلان و ابلاغیه ها و همچنین کاهش ترافیک تبادل و گردش اطلاعات مورد نیاز از شبکه داخلی دستگاه‌ها و نهادهای عمومی را در بردارد.

از دیگر ویژگی‌های برجسته این بستر می توان به کاهش مراجعه حضوری مردم به دستگاه های اجرایی، نهادهای عمومی، تسریع در پاسخگویی به ارباب رجوع و تجمیع تمام اعلانات و مکاتبات دستگاه های اجرایی و نهادهای عمومی به اشخاص در سامانه ای واحد اشاره کرد.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=2807
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)