جمعه 9 ژوئن 2017 - 22:13

بازدهی ۳ درصدی فرابورس از ابتدای امسال

تابلو تسهیلات مسکن میزبان داد و ستد ۲ هزار ورقه به ارزش ۱۷۵ میلیارد ریال بود.

بازدهی ۳ درصدی فرابورس از ابتدای امسال

بازدهی فرابورس ایران از ابتدای سال جاری تا پایان این هفته (۱۹ خرداد) به حدود سه درصد رسید.

به گزارش نگاه اقتصادی از فرابورس ایران، این بازارها در ۳ روز معاملاتی هفته منتهی به ۱۹ خردادماه، میزبان داد و ستد ۹۷۷ میلیون ورقه به ارزش ۴ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال بودند.

در بازارهای اول و دوم ۵۱۵ میلیون سهم به ارزش ۹۰۶ میلیارد ریال مورد داد و ستد قرار گرفت که نشان می‌دهد این دو بازار بیش از نیمی از حجم مبادلات کل هفته جاری را به خود اختصاص داده‌اند.

در همین حال در بازارهای پایه الف، پایه ب و پایه ج نیز ۴۵۰ میلیون سهم به ارزش ۶۱۰ میلیارد ریال دست ‌به ‌دست شد که این حجم از داد و ستدها در ۳۹ هزار نوبت معاملاتی نقل‌وانتقال یافت.

در ادامه رصد بازار ابزارهای نوین مالی حاکی از جابه‌جایی ۴۵۰ میلیون ورقه است که ارزشی معادل ۳ هزار و ۱۲۴ میلیارد ریال را رقم زد. در این میان اوراق بدهی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و اوراق گواهی تسهیلات مسکن در جایگاه‌های اول تا سوم به لحاظ بیشترین میزان حجم و ارزش مبادلاتی بازار ابزارهای نوین مالی قرار گرفتند.

بدین ترتیب تابلو تسهیلات مسکن میزبان داد و ستد ۲ هزار ورقه به ارزش ۱۷۵ میلیارد ریال بود.

همچنین جابه‌جایی ۷ میلیون ورقه به ارزش ۸۶ میلیارد ریال نیز نتیجه معاملات صورت‌گرفته در تابلو ETF (صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله) بود. در همین حال ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار ورقه بدهی به ارزش ۲ هزار و ۸۶۳ میلیارد ریال خریدوفروش شد.

ارزش معاملات خرد بازار سهام (شامل معاملات بازارهای اول، دوم، پایه، اختیار معامله خریدوفروش و SME) و اختیار سهام در این هفته به یک هزار و ۵۰۷ میلیارد ریال رسید که گروه فلزات اساسی با در اختیار گرفتن ۳۰۰ میلیارد ریال و سهم ۲۰ درصدی از ارزش کل در جایگاه نخست ایستاد.

در همین حال گروه‌های محصولات شیمیایی؛ انبوه‌سازی، املاک و مستغلات؛ حمل‌ونقل، انبارداری و ارتباطات و سرمایه‌گذاری‌ها نیز به ترتیب با سهم ۱۱، ۹، ۷ و ۵ درصدی از ارزش کل معاملات خرد بازار سهام و اختیار سهام، جایگاه‌های دوم تا پنجم را به خود اختصاص دادند.

گفتنی است در بین ۳ روز معاملاتی هفته جاری، روز سه‌شنبه ۱۶ خردادماه شاهد بیشترین حجم و ارزش مبادلاتی بودیم. در نهایت و در پایان معاملات این هفته شاخص کل فرابورس ایران در ارتفاع ۹۰۱ واحدی ایستاد و بدین ترتیب بازدهی آن از ابتدای سال به حدود ۳ درصد رسید.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=320
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)