شنبه 10 ژوئن 2017 - 1:14

افزایش ۲۴ میلیاردی ذخیره ارزی چین

بسیاری کارشناسان این افزایش را با سیاست های سخت کنترلی دولت چین و تضعیف ارزش دلار مرتبط می دانند.

ذخیره ارزی چین که در دنیا در رده نخست قرار دارد و در ماه های قبل در حال کاهش بود، به یکباره و با سرعتی کم سابقه در چهار ماه گذشته افزایش یافته است.

به گزارش نگاه اقتصادی به نقل از ایرنا، آمارهای رسمی دولت و بانک مرکزی چین نشان می دهد که میزان ذخیره ارزی این کشور هم اکنون به سه هزار و ۵۴ میلیارد دلار رسیده است.

ذخیره ارزی چین در ماه می امسال (اردیبهشت – خرداد) ۲۴ میلیارد و ۳۰ میلیون دلار افزایش یافت که بسیاری کارشناسان آن را با سیاست های سخت کنترلی دولت چین و تضعیف ارزش دلار مرتبط می دانند.

این اتفاق در حالی می افتد که در ابتدای سال جاری میلادی ذخیره ارزی چین کاهش یافت و برای نخستین بار در سال های اخیر به زیر ۳ هزار میلیارد دلار رسید اما در چهار ماه قبل بتدریج روندی صعودی داشته است.

اداره تبادلات ارزی چین روز جمعه در تارنمای خود گزارش کرده که بالا رفتن ذخیره ارزی بی ارتباط با سیاست های کنترلی از یک سو و آزادسازی تجاری و نرخ ارز از سوی دیگر نیست.

بانک های چین نیز در حال جمع آوری اطلاعات مرتبط به سپرده های مردمی از جمله سپرده های ارزی چینی ها در داخل و خارج از کشور هستند تا بانک مرکزی و اداره تبادلات ارزی بتوانند در باره وضعیت نرخ ارز تصمیمات مناسب تری اتخاذ کنند.

دولت آمریکا بارها از چین انتقاد کرده است که به طور عمدی نرخ پول ملی‌اش را دستکاری می کند تا به بخش های صنعتی و تولیدی خود برای افزایش رقابت آنها در جهان مساعدت کند.

دولت چین رشد تولید ناخالص داخلی خود را در سال جاری میلادی بین شش و نیم تا هفت درصد تعیین کرده و از ابتدای سال جاری میلادی رشد اقتصادی معادل شش ممیز هفت درصد بوده است.

برچسب ها:,
لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=323
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)