شنبه 10 ژوئن 2017 - 5:52

راه‌اندازی میز قطر در اتاق بازرگانی شیراز

نخستین محموله میوه و تره‌بار با استفاده از پرواز کارگو از شیراز راهی دوحه قطر شده است.

راه‌اندازی میز قطر در اتاق بازرگانی شیراز

رئیس کمیسیون تجارت، حمل و نقل، ترانزیت و گمرک اتاق شیراز گفت: میز صادرات به قطر در اتاق شیراز راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش نگاه اقتصادی، خسرو فروغان گفت: با توجه به اینکه استان فارس، معین تجاری ایران و قطر است، میز صادرات به قطر با حضور صادرکنندگان و بازرگانان فارس، در اتاق بازرگانی شیراز راه‌اندازی می‌شود.

او ادامه داد: در میز صادرات یاد شده، اتاق بازرگانی شیراز به عنوان پل ارتباطی تجار، صنعتگران، صادرکنندگان و سرمایه گذاران برای انجام حرکت‌های پایدار و پویا عمل خواهد کرد.

فروغان خاطرنشان کرد: اکنون دولت به دنبال فعال کردن ارتباط با کشور قطر تلاشی را آغاز کرده و در این زمینه اتاق بازرگانی شیراز با سابقه طولانی اقتصادی و تجار با کشور قطر آماده همکاری بیشتر در شرایط بحرانی فعلی به این کشور است.

او با بیان این‌که نباید فرصت پیش آمده با بی دقتی و تصمیم‌گیری‌های عجولانه از دست برود، افزود: امروز ایران در منطقه کشوری قدرتمند است، لذا ارتباط بیشتر ما در مباحث تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری‌های مشترک با کشور قطر پیامدهای مثبتی به‌دنبال خواهد داشت.

رئیس کمیسیون تجارت، حمل و نقل، ترانزیت و گمرک اتاق شیراز با اشاره به اینکه نخستین محموله میوه و تره‌بار صبح پنجشنبه ۱۹ خرداد با استفاده از پرواز کارگو از شیراز راهی دوحه شده است، اضافه کرد: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده قرار است از هفته آینده روزانه ۴۵ تن لبنیات از استان فارس به قطر صادر شود.

فروغان ادامه داد: هم اینک محصولاتی مانند میوه و تره بار، مواد غذایی، مصالح ساختمانی و خدمات فنی و مهندسی از نیازهای کشور قطر به‌شمار می‌رود و فارس نیز توان تامین تمام این نیازها را دارد.

وی گفت: در شرایط فعلی ارتباط دریایی ایران با کشور قطر، مقرون به صرفه‌ترین راه ارتباطی با این کشور است بنابراین از هفته آینده محموله‌های صادراتی با استفاده از خطوط دریایی به قطر ارسال می‌شود.

فروغان افزود: در بحث نفت، گاز و پتروشیمی و سیمان نیز استان فارس و شهر شیراز ظرفیت‌های منحصر به فردی دارد و می‌توان با ورود به این بازار، رونق مناسبی در اقتصاد را بسترسازی کرد.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=332
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)