شنبه 17 ژوئن 2017 - 6:00

ایران چهارمین تولیدکننده نفت جهان شد

آمریکا با تولید ۱۲٫۳۵۴ میلیون بشکه نفت در روز رتبه نخست را به خود اختصاص داد و عربستان و روسیه به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

ایران چهارمین تولیدکننده نفت جهان شد

شرکت بریتیش پترولیوم در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد تولید نفت ایران در سال ۲۰۱۶ با افزایش ۱۸ درصدی به روزانه ۴٫۶ میلیون بشکه رسیده است.

به گزارش نگاه اقتصادی به نقل از فارس، شرکت انگلیسی بریتیش پترولیوم در گزارش «مرور آماری انرژی جهان ۲۰۱۷» اعلام کرد تولید نفت ایران (به همراه میعانات گازی) تا پایان سال ۲۰۱۶، به ۴٫۶۰۰ میلیون بشکه در روز افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، تولید نفت ایران در سال ۲۰۱۶ نسبت به سال پیش از آن ۷۰۳ هزار بشکه در روز یا ۱۸ درصد افزایش یافته است. تولید نفت ایران در سال ۲۰۱۵ روزانه ۳٫۸۹۷ میلیون بشکه برآورد شده بود.

بر اساس برآوردهای بریتیش پترولیوم، تولید نفت ایران در سال ۲۰۱۵ نیز نسبت به سال ۲۰۱۴ با افزایش ۴٫۵ درصدی مواجه شده بود.

میزان تولید نفت ایران در سال ۲۰۱۶ معادل ۵ درصد کل تولید نفت جهان بوده است. ایران در سال ۲۰۱۵ هفتمین تولید کننده بزرگ نفت جهان بود که این جایگاه در سال ۲۰۱۶ به چهارم ارتقا یافته است.

این شرکت انگلیسی، متوسط تولید نفت جهان در سال ۲۰۱۶ را ۹۲٫۱۵۰ میلیون بشکه در روز برآورد کرده است. تولید نفت جهان در سال ۲۰۱۶ نسبت به سال پیش از آن ۴۴۶ هزار بشکه در روز افزایش داشته است.

متوسط تولید نفت جهان در سال ۲۰۱۵ روزانه ۹۱٫۷۰۴ میلیون بشکه در روز اعلام شده بود.

آمریکا با تولید ۱۲٫۳۵۴ میلیون بشکه نفت در روز رتبه نخست را از این نظر به خود اختصاص داده است.

کشورهای عربستان با ۱۲٫۳۴۹ میلیون بشکه در روز و روسیه با ۱۱٫۲۲۷ میلیون بشکه به ترتیب در رتبه های دوم و سوم از این نظر قرار گرفته اند.

شرکت انگلیسی بریتیش پترولیوم، یکی از بزرگ ترین شرکت های اکتشاف و استخراج نفت در جهان است که به تازگی شصت و ششمین گزارش خود موسوم به گزارش مرور آماری انرژی جهان ۲۰۱۷ را منتشر کرده است.

سری گزارش های مرور آماری انرژی جهان از معتبرترین گزارش های بخش انرژی جهان است که از دهه ۱۹۶۰ و به طور سالانه توسط بریتیش پترولیوم منتشر می شود.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=416
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)