دوشنبه 19 ژوئن 2017 - 3:43

گسترش اینترنت پرسرعت به ۲۸ هزار روستا

هنوز ۷۵ هزار و ۱۳۳ روستای کشور در انتظار برخورداری از اینترنت پرسرعت به سر می برند.

گسترش اینترنت پرسرعت به ۲۸ هزار روستا

اینترنت پرسرعت درحالی در آخرین ماه های کاری دولت یازدهم به ۲۸ هزار روستای کشوررسیده است که براساس اطلاعات مرکز آمار ایران تاپایان سال ۱۳۹۴ تعداد روستاهای کشور ۱۰۳ هزار و ۱۳۳ بوده که از بین آنها ۳۳ هزار روستا نیز خالی از سکنه بوده است.

به گزارش نگاه اقتصادی، تعداد روستاهای کشور اگر از آماری که در سال ۱۳۹۴ اعلام شده تغییر نیافته باشد می توان گفت که هنوز ۷۵ هزار و ۱۳۳ روستای کشور در انتظار برخورداری از اینترنت پرسرعت به سر می برند و این نشان از تلاشی است که دولت دوازدهم باید برای رساند اینترنت به این روستاها انجام دهد.

با اتصال ۲۸ هزار روستای کشور به اینترنت پرسرعت ، اکنون حدود یک – سوم روستاهای کشور به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند.

افزایش تعداد روستاهای متصل به اینترنت پرسرعت گامی برای کاهش شکاف دیجیتالی است.

محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که در هفته های اخیر برای شرکت در اجلاس بین المللی جامعه اطلاعاتی به ژنو رفته بود درسخنرانی خود به فعالیت های انجام شده در زمینه کاهش شکاف دیجیتال اشاره کرد و اظهار داشت: ما با استفاده از منابع مالی طرح خدمات الکترونیکی در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته ( USO )به سرعت در حال کاهش شکاف دیجیتال هستیم تا شبکه ها و سرویس های ارتباطات و فناوری اطلاعات به مناطق دوردست و کمتر برخوردار، گسترش یابد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ادامه داد: در این راستا هدف خود را ارائه اتصال پهن باند و عرضه خدمات سودمند قرار داده ایم تا شهروندان را با ارائه گستره وسیعی از برنامه های کاربردی و اقلام اطلاعاتی، توانمند کنیم.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=443
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)