چهارشنبه 7 فوریه 2018 - 17:35

۱۹ پروژه دریایی و بندری در هرمزگان به بهره‌برداری می‌رسد

۱۹ طرح بندری و دریایی سال ۹۶ با اعتباری بالغ بر چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده به منظور بهره‌برداری از ۱۹ طرح بندری و دریایی سال ۹۶ با اعتباری بالغ بر چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال با حضور وزیر راه و شهرسازی در روز ۲۱ بهمن ماه جاری خبر داد.

به گزارش نگاه اقتصادی از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، الله‌مراد عفیفی‌پور با بیان این مطلب اظهار داشت:همزمان با سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، دو طرح احداث مخازن نگهداری فرآورده های نفتی در بندر خلیج فارس، یک طرح احداث پایانه لجستیک کالا و کانتینر و یک واحد آب‌شیرین‌کن جدید در بندر شهید رجایی از جمله پروژه‌های آماده افتتاح در بزرگترین بندر تجاری کشور است.

وی پنج فروند اسکله فلزی شناور، احداث ساختمان مامور سرای بندر هرمز، مرکز امداد و نجات دریایی بندر شهید حقانی، لایروبی بندر جاسک و تجهیز پایانه بین المللی خلیج فارس در بندر شهید باهنر را از دیگر پروژه هایی برشمرد که در نهمین روز از دهه مبارک فجر سال ۹۶ در بنادر تابعه استان هرمزگان به بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان مجموع اعتبار هزینه شده برای اجرا و بهره برداری از ۱۹ پروژه بندری و دریایی را بالغ بر چهار ‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: عمده منابع مالی این پروژه‌ها از محل اعتبارات داخلی سازمان بنادر و بخشی دیگر نیز از محل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تامین شده است.با بهره برداری از این پروژه ها، برای بیش از ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی ایجاد می شود.

وی، برگزاری مراسم ابلاغ رسمی قرارداد پنج ساله دو ترمینال اپراتور اصلی بندر شهید رجایی (تحویل ترمینال ۱ به شرکت بتا و ترمینال ۲ به شرکت سینا)، بازدید از کارگاه مونتاژ گنتری کرین ها و ترانستینرهای جدید ترمینال ۲، افتتاح ضلع شمالی فاز ۲ طرح توسعه کانتینری بندر(۲۸۰ متر اسکله با اعتبار ۵۶میلیون یورو) و بازدید از ساختمان و تجهیزات ایکس ری جدید بندر به عنوان دیگر برنامه های سفر یکروزه وزیر راه و شهرسازی به دروازه طلایی اقتصاد ایران برشمرد.

در مراسم افتتاح این پروژه‌ها، علاوه بر وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، معاون امور دریایی، معاون امور بندری و اقتصادی، معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی این سازمان، استاندار هرمزگان، اعضای مجمع نمایندگان استان در خانه ملت و جمعی از مدیران عضو شورای حمل و نقل استان، تعدادی دیگر از مقامات استانی و اهالی رسانه حضور خواهند داشت.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=4436
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)