چهارشنبه 21 فوریه 2018 - 18:04

برگزاری پانزدهمین همایش ملی تعالی سازمانی

پانزدهمین همایش ملی تعالی سازمانی با حضور مقامات و مدیران ارشد سازمان‌ها و متخصصان، ۷ اسفندماه ۹۶ در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار می شود.

پانزدهمین همایش ملی تعالی سازمانی با حضور مقامات، مدیران ارشد سازمان ها و متخصصان، ۷ اسفند ماه ۹۶ در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار می شود.

به گزارش نگاه اقتصادی، در این همایش، ضمن معرفی و تقدیر از سازمان‌های سرآمد کشور، تجربیات موفق مدیریتی آن‌ها ارائه می‌شود.

سازمان‌ها و شرکت‌های ایرانی در ۵ بخش ساخت و تولید، خدمات، سلامت، آموزش و بخش عمومی، که پس از انجام خودارزیابی بر اساس الگوی تعالی سازمانی و به اجرا گذاردن برنامه‌های بهبود متقاضی جایزه ملّی تعالی سازمانی شده و مورد ارزیابی قرارگرفته اند، تقدیر خواهند شد.

در ۱۵ سال گذشته بیش از ۱۴۰۰ سازمان ایرانی از نزدیک و توسط ارزیابان تعالی سازمانی مورد ارزیابی قرار گرفته اند و نقاط قوت و زمینه‌های قابل بهبود نظام‌های مدیریتی آن‌ها شناسایی شده و بهبود یافته است.

در ۵ سال اخیر برگزاری جایزه ملی تعالی سازمانی (۹۱-۹۵)، تعداد سازمان های حاضر در فرایند جایزه ملی تعالی سازمانی از لحاظ نوع مالکیت ۶۸ درصد از بخش خصوصی و ۳۲ درصد از بخش دولتی و عمومی بوده اند.

از لحاظ ابعاد سازمانی، ۶۸ درصد متقاضیان جایزه ملی تعالی سازمانی، سازمان های بزرگ (بالای ۱۵۰ نفر)، ۲۲ درصد سازمان های با ابعاد متوسط (بین ۵۰ تا ۱۵۰ نفر) و ۱۰ درصد سازمان های کوچک (زیر ۵۰ نفر) بوده اند.

با توجه به بخش بندی های جایزه ملی تعالی سازمانی، در حوزه ساخت و تولید ۳۸ درصد و در حوزه خدمات ۵۸ درصد و ۴ درصد مجموعا در حوزه های آموزش و سلامت و بخش عمومی در فرایند جایزه ملی حاضر بوده اند. امسال نیز ۱۶ سازمان در سطح تندیس، ۳۵ سازمان در سطح تقدیرنامه برای تعالی، ۱۸ سازمان برای گواهی تعهد به تعالی از میان شرکت بزرگ و معتبر کشور متقاضی جایزه ملی تعالی سازمانی بوده اند.

جایزه ملی تعالی سازمانی از سال ۱۳۸۲ ، در چارچوب برنامه‌های توسعه کشور و با هدف ارتقای بهره‌وری و توسعه نظام‌های مدیریت در شرکت‌ها و سازمان‌های کشورمان، معرفی شد. دستیابی به رشد اقتصادی از طریق توسعه قابلیت‌های سازمانی و ارتقای سطح بهره وری، از مهمترین اهداف اقتصادی کشور به شمار می‌آید و سازمان مدیریت صنعتی با اعطای جایزه ملّی تعالی سازمانی بدنبال کمک به توسعه فضای رقابتی و مسابقه ای سالم برای اثبات قابلیت و شایستگی سازمان های ایرانی از طریق ارزیابی و معرفی سازمان‌هایی است که در تحقق اهداف مهم توسعه اقتصادی اجتماعی در کشور می‌کوشند.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=4672
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)