سه‌شنبه 23 می 2017 - 7:14

ابلاغ تغییرات در بخشنامه نرخ کارمزد خدمات بانکی

بانک‌ها و موسسه های اعتباری می‌توانند برای رقابت با یکدیگر، نرخ‌های کارمزد کمتری را حداکثر تا ۳۰ درصد مبالغ مندرج در جداول ابلاغ شده، اعمال کنند.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تغییرات جزیی در بخشنامه یازدهم مهرماه ۱۳۹۵ درباره انواع و میزان حداکثر و حداقل نرخ‌های قابل وصول کارمزد خدمات بانکی (ریالی) را اعمال و برای اجرا به بانک ها ابلاغ کرد.

به گزارش “نگاه اقتصادی”، بنابراعلام بانک مرکزی، پیرو بخشنامه موضوع حداکثر نرخ‌های قابل وصول کارمزد خدمات بانکی (ریالی) و با عنایت به طرح برخی ابهام ها از سوی شبکه بانکی کشور مقرر شد:

۱- کارمزد ضمانتنامه های دارای وثیقه های ترکیبی (ردیف شماره ۱)، پس از کسر سپرده نقدی از مبلغ کل ضمانتنامه، متناسب با سهم هر یک از وثیقه ها و نرخ های متناظر آن، محاسبه می‌شود.

۲- نوع خدمت مندرج در بند ۹‏‏-۱‏‏-۶ ردیف ۶، به «چک های واگذاری عهده سایر بانک‌ها» تغییر یابد و کارمزد مربوط متوجه ذینفع چک خواهد بود.

۳- کارمزد صدور دسته چک موضوع ردیف ۱۱‏‏-۱‏‏-۶ پس از شخصی سازی، بر اساس سیستم صیاد هر برگ به مبلغ یک هزار و ۲۰۰ ریال خواهد بود.

تاکید می شود بانک‌ها و موسسه های اعتباری می‌توانند برای رقابت با یکدیگر، نرخ‌های کارمزد کمتری را حداکثر تا ۳۰ درصد مبالغ مندرج در جداول ابلاغ شده، اعمال کنند.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=54
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)