دوشنبه 16 آوریل 2018 - 8:38

۱۰ راهبرد برای سازمان مدیریت صنعتی در افق جدید

ریییس ایدرو گفت: کار پرورش مدیران تراز جهانی در دوره مدیریت جدید سازمان مدیریت صنعتی باید مجدانه پیگیری و انجام شود.

در پی حکم انتصاب دکتر ابوالفضل کیانی بختیاری به عنوان مدیر عامل سازمان مدیریت صنعتی از سوی رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، مراسم معارفه مدیرعامل جدید سازمان برگزار شد.

به گزارش نگاه اقتصادی، کیانی بختیاری دراین مراسم ضمن تشکر از حسن نظر و اعتماد ریاست هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و همچنین رئیس هیات مدیره سازمان مدیریت صنعتی و ابراز امیدواری در پاسخگویی به این اعتماد طی سخنانی ۱۰ راهبرد برای سازمان مدیریت صنعتی در افق جدید به شرح ذیل اعلام کرد:

«۱- اولین و مهمترین اقدام که انجام خواهم داد احیاء فلسفه وجودی ، کمک به توسعه صنعتی، اعتلای برند، تدوین و توسعه آموزش های کاربردی معتبر در سطوح بین الملی و همسو با صنایع هدف ایدرو خواهد بود. عارضه‌یابی، آسیب شناسی بنگاه ها و ایجاد کلینیک های صنعتی به منظور اصلاح ساختارهای مدیریت، منابع انسانی، مالی و کسب و کار بنگاه ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

۲- ایفای نقش های حاکمیتی ، تعریف فعالیت های مساله محور ، تعامل دستگاه های اجرایی با هدف کمک به دولت برای تحقق برنامه های توسعه کشور است.

۳- تقویت و بازآرایی فرهنگ سازمانی سازمان مدیریت صنعتی؛ این سازمان باید محل تردد اساتید بزرگ مدیریت کشور و مملو از نیروهای متخصص و مجرب و دانشگران توانمند باشد. سازمانی که متولی اعطای جایزه تعالی سازمانی است و رتبه بندی شرکت های برتر را انجام می دهد خود نیز باید متعالی و صاحب رتبه باشد.

سازمان متعالی از توانمندی علمی اجرایی برخوردار است و استراتژی روشن دارد و تمام سطوح کارکنان در امور سازمان مشارکت دارند، داری توانمندی پویا پویا و اثر گذار است.

۴- ارزش و دارایی سازمان هایی نظیر سازمان مدیریت صنعتی، به دارایی های فکری و سرمایه های نامشهود این سازمان هاست، اینجانب برای ارتقاء این دارایی نهایت تلاش را خواهم کرد.

۵- در این سازمان از این پس محبوبیت و ارتقای افراد به میزان ارزش افزوده و اثر گذاری آن‌ها در پیشبرد اهداف و برنامه های مصوب این سازمان بستگی خواهد داشت و در این فرآیند ممکن است کارشناس موثر، از مدیر جایگاه و محبوبیت بالاتری برخوردار باشد. ما سازمانی هستیم گر چه دولتی ولی مستقل از کمک های مالی دولت بنابراین علاوه بر مدیریت هزینه باید مدیریت کسب و کار و در‌آمد را توسعه بدهیم.

۶- توسعه تعاملات بین المللی و پرورش مدیران جهان تراز را با بر نامه ریزی مجدد دنبال و ان‌شاءالله به نتیجه خواهیم رساند.

۷- ادبیات سازی موضوعات تازه مدیریتی و مرجعیت علمی سازمان را با تدوین و انتشار کتب و منابع علمی معتبر مدیریتی دنبال خواهیم کرد.

۸- جهان در آستانه انقلاب صنعتی چهارم است، انقلابی که تمام ابعاد زندگی بویژه مدل های کسب وکار و مدیریت را متحول خواهد ساخت. آماده سازی بنگاه ها و سازمانها برای مواجهه با این موج صنعتی در ابعاد گوناگون استراتژیک، مدیریتی و کسب و کار از وظایف این سارمان است که دنبال خواهد شد.

۹- رویکرد بنده در خصوص شبکه نمایندگی های سازمان، رویکرد توسعه تعاملات و رفع مشکلات و موانع آن‌ها، تلاش برای اخذ مجوزهای آموزشی خاص و ارتقای اعتبار مدارک کاربردی آنها خواهد بود. البته انتظار دارم نمایندگی ها در راستای ارتقای کیفی خدمات مبتنی بر فناوری های جدید و نوآورانه و مساله محور تلاش کنند با نهادهای حاکمیتی استان‌ها در رفع مشکلات بخش های دولتی همکاری تنگاتنگی داشته باشند.

۱۰-سازمان مدیریت صنعتی باید در راستای فرهنگ سازی ، آموزش و ترویج شعارها و راهبردهای سال که به تدبیر مقام معظم رهبری ابلاغ می شود، به روش های متنوع بیش از پیش اقدام کند. برای مثال فرهنگ سازی، کمک به توسعه برند بنگاه های تولیدی و کمک به رشد بنگاه ها در سالی که بنام حمایت از کالای ایرانی مزین شده است، از وظایف مهم سازمان محسوب می شود.»

در این مراسم دکتر معظمی معاون وزیر و رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران طی سخنانی اظهار داشت: در دوره مدیریت جدید، سازمان مدیریت صنعتی باید پر فروغ شود و انتظار دارم کاری که دیگران در زمینه آموزش و مشاوره می کنند سازمان انجان ندهد.

وی افزود: تا دستیابی به هویت و جایگاه واقعی سازمان مدیریت هنوز راه طولانی‌ای در پیش است و ارتباطات بین الملل سازمان باید بسیار گستره تر شود همچنین باید با وزارتخانه صنعت معدن تجارت و سایر وزارتخانه ها تعاملات خود را توسعه دهد چرا که وظیفه سازمان ترویج علم مدیریت در کشور است.

ریییس ایدرو ادامه داد: کار پرورش مدیران تراز جهانی در دوره مدیریت جدید باید مجدانه پیگیری و انجام شود و نمایندگی های سازمان باید در ارائه راهکارهای کاری سازمان مدیریت صنعتی همکاری موثری داشته باشند.

وی اضافه کرد: انتشارات سازمان باید بر تازه های مدیریت متمرکز شود و منابع مدیریتی را به طور مستمر برای مدیران فراهم کند در نتیجه انتظار داریم انتشارات سازمان مدیریت صنعتی ساماندهی شود.

معظمی یادآور شد: دکتر کیانی سوابق بسیار ارزشمندی دارند و در کار بسیار جدی و پیگیر هستند.

وی با اشاره به توانمندی سازمان مدیریت صنعتی در تولید منابع فکری مدیریتی اظهار داشت: سازمان باید در این زمینه در رسانه ها و بخشهای دیگر حضور فعال داشته باشد.

در این مراسم همچنین دکتر سیدحسن شفتی، رییس هیات مدیره سازمان مدیریت صنعتی درباره لزوم توجه و رعایت اخلاق در همه سطوح فرهنگی، اجتماعی و مدیریتی به سخنرانی پرداخت.

دکتر محمدعلی محمدی، مدیرعامل سابق سازمام مدیریت صنعتی نیز طی سخنانی از حمایت ها و همراهی های مقام عالی وزارت صنعت، معدن و تجارت، ریاست هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و تمامی مدیران، مسئولان و همکارانی که در طی دوره تصدی وی همکاری های لازم را مبذول داشته بودند، تشکر و قدردانی کرد.

در پایان این مراسم از خدمات دکتر محمدی با اعطای لوح و هدیه تقدیر و قدردانی بعمل آمد.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=5432
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)