چهارشنبه 13 ژوئن 2018 - 16:09

قرارداد ایران و اسپانیا در زمینه تست خودرو

مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از امضای قرارداد همکاری بین ISQI و IDIADA اسپانیا خبر داد.

مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران عنوان کرد: در روزهایی که خبرهایی مبنی بر خروج برخی شرکتهای اروپایی از ایران به گوش می رسد مذاکرات صورت گرفته با بزرگترین و معتبرترین مرکز تست خودرو کشور اسپانیا منجر به امضاء قرارداد همکاری بین ISQI و IDIADA گردید.

به گزارش نگاه اقتصادی، اشکان گلپایگانی با بیان این که مذاکرات با پشتیبانی و حمایت سازمان ملی استاندارد ایران و به منظور توسعه دانش براساس استانداردهای روز اتحادیه اروپا برای تائید نوع خودرو صورت گرفت، گفت: بر اساس این قرارداد طرفین تحت نظارت و حمایت سازمان ملی استاندارد ایران در فاز اول دوره های آموزشی مرتبط با آخرین استانداردها و مقررات خودرویی اروپا را برای شرکت های عرضه کننده خودرو و سایر نهادهای مرتبط برگزار خواهند کرد.

وی افزود: طی این قرارداد دو شرکت توافق کردند درخصوص انجام تست های ایمنی و عملکردی، انجام فعالیت های بازرسی بر کیفیت کالاها در داخل و خارج کشور، تایید نوع و تطابق تولید خودروها همکاری نمایند. همچنین در چارچوب این قرارداد امکان صدور گواهینامه E-MARK برای خودروهایی که در مرکز تست ISQI آزمون می شوند وجود خواهد داشت.

شرکت IDIADA (ایدی آدا) یک شرکت چند ملیتی است که خدمات طراحی، مهندسی تست و تائید نوع خودرو ارائه می کند و در حال حاضر در ۲۵ کشور جهان فعالیت و مرکز تست دارد و یکی از ۷ مرکز تست اتحادیه اروپایی برای انجام تست های عملکرد ایمنی خودرو (EURO NCAP) است.

۲۰ درصد سهام این شرکت متعلق به دولت اسپانیا و ۸۰ درصد آن متعلق به APPLUS است که یکی از بزرگترین شرکتهای بازرسی در سراسر جهان است.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=5767
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)