سه‌شنبه 28 آگوست 2018 - 12:54

واکنش وزیر صمت به بحث احتکار خودرو

شریعتمداری احتکار خودرو را با توجه به وجود نهادهای نظارتی متعدد و محدودیت پارکینگ ناممکن دانست اما برای بررسی براساس ارائه اطلاعات دقیق اعلام آمادگی کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت به مباحث مطرح‌شده درخصوص احتکار خودرو واکنش نشان داد.

به گزارش نگاه اقتصادی، محمد شریعتمداری در حساب شخصی خود در توییتر نوشت: «روزانه بیش از ۳هزار خودرو در کشور تولید می شود و طی هفت روز تحویل خریداران می شود، با وجود نهادهای نظارتی متعدد (۱۲۴،۱۱۰،۱۳۵)، تامین پارکینگ برای احتکار این تعداد (روزی ۱۸۰۰۰م) و جریمه تاخیر در تحویل، احتکار خودرو منطقی نیست. با این‌حال اگر اطلاع دقیقی دهید، بررسی می‌شود.»

روزگذشته نیز ماجرای اتهام احتکار خودرو با تکذیب برخی مجلسی‌ها مواجه شده بود. در همین راستا، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن رد احتکار خودرو توسط خودروسازان گفت: «سازمان بازرسی در سه ایستگاه برای نظارت بر کار خودروسازان مستقر شده است و بنابراین در این زمینه نظارت مستقیم دارد. علاوه بر این با توجه به حجم تولیدی خودروها این مساله در شرایط کنونی نه تنها نمی تواند به عنوان مشکل اساسی بازار خودرو مطرح شود بلکه منطقی هم به نظر نمی‌رسد. زیرا در واقع سازمان بازرسی در خودروسازی مقیم است و همه فعالیت‌ها را زیر نظر دارد. بنابراین اتهام احتکار خودرو منطقی نیست.»

سعید باستانی با اشاره به تغییر قیمت‌ خودروهای داخلی گفت: «تغییراتی که در بازار خودور اخیرا اتفاق افتاده با افزایش قیمت متفاوت است. اما بالا رفتن قیمت‌ خودروهای داخلی بعد از تغییر نرخ ارز طبیعی است.»

وی افزود: «بخش زیادی از قطعات خودروهای تولیدی از خارج از کشور وارد می‌شوند و این باعث تاثیرگذاری نرخ ارز بر بازار این خودروها می‌شود.»

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=6284
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)