دوشنبه 8 اکتبر 2018 - 17:45

بودجه امسال سازمان تأمین اجتماعی؛ معادل یک چهارم بودجه کشور

محاسبات بیمه ای سازمان تأمین اجتماعی با همکاری سازمان بین المللی کار بازنگری شد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه بودجه سال جاری این سازمان ۹۸ هزار میلیارد تومان و معادل ۲۵ درصد بودجه کشور است، گفت: این بودجه قابل توجه برای خدمت رسانی به جامعه و ایجاد آرامش و اطمینان خاطر در نیمی از جمعیت کشور هزینه می شود.

به گزارش نگاه اقتصادی از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، سیدتقی نوربخش در جلسه ای با حضور رئیس و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی دارای فرآیندهای اقتصادی است که خروجی و نتیجه نهایی این فرآیندها خدمات متنوع اجتماعی برای اقشار مختلف تحت پوشش است.

دکتر نوربخش در ابتدای این جلسه به تشریح برنامه حذف دفترچه و نسخه الکترونیک سازمان تأمین اجتماعی پرداخت و گفت: این برنامه از یک سال قبل در تمامی مراکز درمانی تأمین اجتماعی سراسر کشور اجرا می شود. بهره برداری از سامانه نسخه الکترونیکی امکان کنترل دقیق تر فرآیندهای خدمت رسانی را فراهم کرده و منجر به تسهیل خدمت رسانی مراکز درمانی شده است. با این سامانه خدمات درمانی به بیمار بدون نیاز به دفترچه کاغذی ارائه می شود و از تداخلات دارویی و خطاهای نسخه خوانی نیز پیشگیری می شود.

وی با بیان اینکه سامانه نسخه الکترونیک علاوه بر استقرار در تمامی مراکز درمانی تأمین سراسر کشور در مراکز درمانی طرف قرارداد ۹ استان نیز به صورت اختیاری قابل استفاده است، گفت: در صورت آمادگی سایر دستگاهها از جمله وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی، این سامانه در کوتاه ترین زمان ممکن در سراسر کشور قابل استفاده خواهد بود.

دکتر عبدالکریم چوبساز، رئیس دی کلینیک تأمین اجتماعی ابوریحان نیز طی ارتباط ویدئویی با این جلسه به تشریح فرآیند ارائه خدمات از طریق سامانه نسخه الکترونیک پرداخت و گفت: این مرکز درمانی روزانه بیش از ۱۵۰۰ مراجعه کننده دارد و از سال گذشته سامانه نسخه الکترونیک در این مرکز مورد استفاده قرار می گیرد.

میرعامل سازمان تأمین اجتماعی در ادامه جلسه به بیان توضیحاتی درباره سیر تاریخی تشکیل این سازمان پرداخت و گفت: در سال ۱۳۳۲ سازمان بیمه های اجتماعی کارگران تأسیس شده و در سال ۱۳۵۴ نیز سازمان تأمین اجتماعی با قانون فعلی شروع به کار کرده است.

دکتر نوربخش خدمت رسانی به جامعه تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی از پیش از تولد تا پس از مرگ را افتخار این سازمان برشمرد و اظهار داشت: ارائه همزمان خدمات بیمه ای و درمانی و پوشش ریسک های مختلف برای نیمی از جمعیت کشور مسئولیت بزرگ سازمان تأمین اجتماعی است.

وی فعالیت سازمان تأمین اجتماعی را بر اساس مکانیزم بیمه ای مزایای تعیین شده (defined benefit) عنوان کرد و گفت: این سیستم دارای مبانی اکچوئری(محاسبات بیمه ای) است و بر اساس قانون تأمین اجتماعی باید محاسبات مربوطه در دوره های ۳ ساله بازنگری شوند در حالی که این کار از زمان تصویب قانون در سال ۵۴ به بعد تنها یک بار و در سال های ابتدایی اجرای قانون تأمین اجتماعی انجام شده است.

نوربخش از بازنگری محاسبات بیمه ای سازمان تأمین اجتماعی با همکاری یکی از قوی ترین تیم های تخصصی محاسبات بیمه ای جهان تحت نظارت سازمان بین المللی کار (ILO) خبر داد و گفت: این کار به تازگی به اتمام رسیده و نتایج مربوطه به نیز دریافت شده است.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=7141
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)