دوشنبه 3 جولای 2017 - 5:14

افزایش ۵۶۰ درصدی تسهیلات صندوق صنایع دریایی

رضوانی گفت: رقم تسهیلات تاییدشده نیز در سال ۹۵ رشد هشت برابری پیدا کرد.

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی اعلام کرد: میزان تسهیلات مصوب بانکی در سال گذشته از افزایش ۵۶۰ درصدی برخوردار شد و رقم تسهیلات تایید شده هم رشد هشت برابری در سال ۹۵ پیدا کرد.

به گزارش نگاه اقتصادی، عبدالمجید رضوانی؛ پروژه مشترک ساماندهی کسب و کارهای خرد در حوزه دریایی با رویکرد اقتصاد محلی را از مهمترین دستاوردهای این صندوق در سال گذشته برشمرد.

وی تصریح کرد: افزایش ۵۶۰ درصدی تسهیلات تصویب شده بانکی در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ و حدود ۶ برابرشدن این تسهیلات و افزایش هشت برابری میزان تسهیلات تایید شده در سال ۹۵ نسبت به ۹۴ به میزان ۲ هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال و ارائه تسهیلات بانکی سرمایه در گردش و تجهیزات و زیر ساخت ها برای نخستین بار در سال ۹۵، از دیگر دستاوردهای پارسال این صندوق به حساب می آید.

این مقام مسئول همچنین از مشارکت با صندوق ضمانت سرمایه گذاری به صورت ارائه ضمانت نامه تا سقف ۱۵۰ میلیارد ریال، کاهش ۴۰ درصدی وثیقه دریافت تسهیلات بانکی، اقدامات اولیه برای تاسیس صندوق مشترک با سرمایه گذاران خارجی، ایجاد تفاهم نامه با موسسه اعتباری ملل و همکاری با برنامه عمرانی سازمان ملل متحد UNDP به عنوان سایر دستاوردهای این صندوق در سالی که گذشت یاد کرد.

* تصویب ۴۵ پرونده وارده به صندوق در سه سال گذشته

وی میزان پرونده های وارد شده در زمینه های مختلف تغییر کاربری، ساخت و تکمیل، تجهیز کارگاه، سرمایه در گردش، تسهیلات داخلی، ضمانتنامه و جذب منابع خارجی در سه سال گذشته را ۷۵ مورد به ارزش بیش از ۵٫۵ تریلیون ریال بیان کرد و افزود: تعداد پرونده وارد شده ۴۵ مورد به میزان اعتبار افزون بر ۳٫۱۵ تریلیون ریال مورد تایید قرار گرفت.

رضوانی، تسهیلات مصوب شده در بانک در حوزه های تعمیرات و ساخت شناور، تجهیزات و زیرساخت و همچنین سرمایه در گردش را در سال ۹۳ به میزان ۱۲ مورد با ارزش ۶۴ میلیارد ریال ذکر کرد.

به گفته وی، تسهیلات مصوب شده در بانک در این حوزه ها در سال ۹۴ نیز ۱۳ مورد به ارزش بیش از ۸۰ میلیارد ریال بود. همچنین در سال ۹۵ تعداد ۱۷ پرونده، تسهیلات به ارزش بیش از ۴۵۳ میلیارد ریال مورد تصویب قرار گرفت.

* توسعه پایدار صنایع دریایی کشور

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی با اشاره به آغاز فعالیت صندوق از اواخر سال ۸۹ ، گفت: هدف اصلی از تاسیس صندوق توسعه صنایع دریایی، توسعه پایدار صنایع دریایی در کشور است.

به گفته این مقام مسئول، با استفاده از ظرفیت های صندوق سعی شده با توسعه این صنعت توسط یک نهاد تخصصی با قدرت مالی مناسب و برپایه استفاده بهینه وحداکثری از توانمندی‏های بالقوه و بالفعل موجود در کشور، غفلت تاریخی برنامه ‏ریزان، تصمیم سازان و تصمیم ‏گیران کشور در قبال این صنعت جبران شود.

* استراتژی های صندوق توسعه صنایع دریایی

وی سرمایه گذاری در طرح های توسعه ای و مشارکت با بخش خصوصی و درآمدزایی را به عنوان یکی از سیاست ها و راهبرد های کلان صندوق توسعه صنایع دریایی معرفی کرد.

رضوانی افزود: حمایت از بازار ساخت انواع شناور، حمایت از بازار تعمیرات شناور، حمایت از توسعه زیرساخت صنایع دریایی، حمایت از صادرات و افزایش تعاملات بین‌الملل، حمایت از توسعه نرم‌افزاری صنعت، حمایت از زنجیره تامین صنعت کشتی سازی و تولیدات داخلی، نظارت بر صنعت و ساماندهی بازار و همچنین جلب رضایت مشتریان از دیگر سیاست های کلان صندوق هستند.

یادآور می‌شود صندوق توسعه صنایع دریایی با هدف تحقق توسعه پایدار در بخش صنایع دریایی کشور تاسیس شده و به عنوان موتور توسعه صنایع دریایی کشور، رابطی بین حاکمیت و بخش خصوصی است تا بتواند با انجام مطالعات توسعه ای، سرمایه گذاری و اعمال انواع حمایت هدفدار، موجبات توسعه روز افزون این صنایع در کشور را فراهم آورد.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=730
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)