سه‌شنبه 13 نوامبر 2018 - 10:06

از “سه پراید به‌جای مگان” تا “وانت پراید به‌جای ساندرو”

گرچه سایپا جایگزینی انواع رنو با پراید و تیبا را کاملا اختیاری خوانده و اعلام کرده است مشتریان مخالف این پیشنهاد می‌توانند همچنان…

اطلاعیه سایپا مبنی بر جایگزینی خودروهای خانواده رنو با انواع مدل‌های پراید و تیبا با واکنش‌های جدی و طنز بسیاری از سوی مشتریان این گروه خودروسازی، مردم و رسانه‌ها روبه‌رو شد.

به گزارش نگاه اقتصادی، این پیشنهاد البته بی‌سابقه نبود و در بحبوحه تحریم‌های پیشین (آذرماه ۱۳۹۲) نیز بخش‌نامه مشابهی صادر شده بود که براساس می‌شد به‌جای خودرو رنو مگان، سه دستگاه پراید به قیمت روز تحویل گرفت.

گرچه سایپا جایگزینی انواع رنو با پراید و تیبا را کاملا اختیاری خوانده و اعلام کرده است مشتریان مخالف این پیشنهاد می‌توانند همچنان منتظر خودرو خود بمانند و در این مدت سود ۲۷ درصدی مشارکت و تاخیر در تحویل بگیرند یا انصراف دهند و از سود ۳۰ تا ۳۶ درصدی انصراف بهره‌مند شوند اما مشتریانی که ارزش پول خود را در زمان ثبت نام با ارزش فعلی آن مقایسه می‌کنند نیز همچنان گله‌مندند.

به‌ویژه آن‌که سایپا در لیست محصولات جایگزین نامی از خودروهای چانگان یا برلیانس نبرده که امید است به پر شدن ظرفیت تولید فعلی آن‌ها برگردد، نه خروج این خودروساز چینی از ایران.

در ادامه درد دل یکی از ثبت‌نام‌کنندگان ساندرو را با هم می‌خوانیم:

«ما رو این همه خوشبختی محاله!

چه ماه خوب و پر برکتی بود این آبان؛ هنوز غرق در شادی و سرور نایب‌قهرمانی پرسپولیس توی جام باشگاه‌های آسیا بودیم که باخبر شدیم شرکت سایپا هم از فرصت استفاده کرده تا به سهم خود در شادی این روزهای مردم کشورمون به اندازه بضاعت خود نقش‌آفرین باشه!

بازم گلی به جمال مدیران فرهیخته سایپا که با درایت خود گوی سبقت رو از رقیبشان ایران‌خودرو ربودند و با تشکیل غیرمنتظره اتاق فکر، کاری کردند کارستون؛ بخشنامه دادند چه بخشنامه‌ای (منظورم بخشنامه۳۳۳۵۸۰ هست) و آش پختند چه آشی.

اگه تعویض مدیرعامل یک شرکت انقدر می‌تونه در کوتاه‌مدت جواب بده و مشکلات رو یک‌شبه حل کنه، پس مسئولین وزارت صمت نباید دست روی دست بگذارند بلکه باید مدیران کارآمد مثل مدیران شرکت سایپا و پارس‌خودرو رو در راس کارها قرار بدند. چون فقط این‌طوری میشه به کارا سر و سامون داد!

اصلا کار درستی نیست که به حقوق نجومی مدیران گیر میدند. به‌خدا این مدیران هرچی بگیرند حقشونه. بالاخره دارند زحمت می‌کشند.

واقعا هیچ‌کس مثل مدیران سایپا و پارس‌خودرو نمی‌تونست عده‌ای یه لاقبای ثبت‌نام‌کننده خودرو ساندرو رو که از حدود یک‌سال قبل پا در هوا منتظر دریافت خودرو بودند از بلاتکلیفی در بیاره.

دلم برای مدیرعامل قبلی سایپا کبابه. آخه یکی نیست به این بنده‌خدا بگه اگه یه کم بیش‌تر به ذهنت فشار می‌آوردی و خلاقیت به خرج می‌دادی، الان سر جات نشسته بودی! آخه تصمیم تحویل پراید و تیبا به‌جای ساندرو انقدر پروژه مشکلی بود که به ذهن شما و اطرافیانت خطور نکرد تا مجبور شن عوضت کنند. اگه سال‌ها بیکار بگردی حقته.

امروز کشور ما نیازمند مدیران کارآمد مثل شرکت سایپا هست که یک‌شبه مشکلات را حل‌وفصل کنن. ما که مدیون شما هستیم. اصلا هرچی پیش‌فروش کنین بازم می‌خریم!

***

پیشنهاد می‌کنم هر وقت خواستین یه جوک بامزه و خنده‌دار برای دوستان خود تعریف کنید، بخشنامه جدید سایپا برای تحویل پراید به‌جای ساندرو را براشون بخونین.

مردم بی‌چاره‌ای که یک‌سال قبل ساندرو ثبت نام کردند، الان با بی‌کفایتی خودروساز به دریافت پراید و تیبا حواله داده می‌شند، آن هم برای ماه‌های آتی.

این بخشنامه کاملا به جوک شباهت داره آن هم از مضحک‌ترین نوع آن، ساندرو صفر در بازار آزاد موجود است و خواهد بود. بخشنامه سایپا اما برای سایر مردم عزیزی که هنوز بدون توجه به وعده‌های واهی به ثبت نام پراید و تیبا با موعد تحویل ۹۸ مبادرت می‌کنند هم یک پیام دارد؛ بازم ما خیلی خوشبخت هستیم که پراید و تیبا می‌گیریم، زمان شما دوچرخه و درشکه هم تحویل نخواهد شد.

اگر باور نمی کنید بخشنامه ۳۳۳۵۸۰ رو مطالعه کنید. ای کاش مدیران سایپا و پارس‌خودرو که برای صدور این بخشنامه کلی فسفر سوزانده‌ و دم دستی ترین خودروهای بی‌کیفیت خود را به‌جای یک‌سری از محصولات باکیفیت‌تر پیشنهاد می‌دهند، توان درک و تحلیل مشتریانشان را تا این اندازه پایین فرض نمی‌کردند؛ همین .

امضا: رمضانی؛ یکی از هزاران ثبت‌نام‌کننده بلاتکلیف ساندرو»

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=7476
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)