دوشنبه 25 فوریه 2019 - 7:22

افتتاح مدرسه ۶ کلاسه بنیاد قلم‌چی در شهر گلشن (دهاقان اصفهان)

مدرسه اهدایی بنیاد قلم چی به دانش آموزان شهر گلشن از توابع شهرستان دهاقان در استان اصفهان، روز چهارشنبه اول اسفند ۱۳۹۷ افتتاح و بهره برداری شد.

مدرسه اهدایی بنیاد قلم چی به دانش آموزان شهر گلشن از توابع شهرستان دهاقان در استان اصفهان، روز چهارشنبه اول اسفند ۱۳۹۷ افتتاح و بهره برداری شد.

به گزارش نگاه اقتصادی، مدرسه پسرانه قلم چی شهر گلشن با ظرفیت ۱۸۰ دانش آموز در مقطع متوسطه اول، با زیربنای ۷۲۳ مترمربع فضای آموزشی در دو طبقه، شامل ۶ کلاس درس، ۲ اتاق اداری، اتاق بهداشت، کتابخانه، کارگاه و سالن چندمنظوره (اجتماعات و نمازخانه) توسط بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی (وقف عام) ساخته و ۴ کلاس درس آن هوشمندسازی شده است.

رجب فرهمندیان رئیس آموزش و پرورش شهرستان دهاقان، مدرسه قلم چی شهر گلشن را جلوه ای از تعامل و تشریک مساعی جمعی عنوان کرد و گفت: این مدرسه نخستین فضای مستقل آموزشی برای دانش آموزان پسر مقطع متوسطه این شهر است، چراکه پیش از این به دلیل کمبود فضای آموزشی در این شهر، اکثر کلاس ها در دونوبت برگزار می شد؛ اکنون این مدرسه، دانش آموزان روستاهای مجاور گلشن را نیز تحت پوشش قرار می دهد.

وی با بیان اینکه بیش از یک سوم مدارس شهرستان دهاقان توسط بنیاد قلم چی هوشمندسازی شده است، اظهار داشت: استفاده از ابزارهای نوین در یادگیری عمیق دانش آموزان تاثیر بیشتری دارد بنابراین فرهنگسازی و آموزش معلمان برای استفاده از این امکانات و همچنین تولید محتوای آموزشی مناسب را در برنامه داریم.

سیدمهدی میربد مدیرکل اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان با اشاره به اینکه اولین تاثیر ساخت این مدرسه، بهبود سرانه آموزشی در شهر گلشن خواهد بود، بیان کرد: فضای فیزیکی مناسب یکی از ارکان مهم آموزشی است و با توجه به اینکه رویکرد طراحی جدید در ساخت مدارس، رویکرد طراحی فیزیکی خلاق است، بنابراین دانش آموزان خصوصا در مناطق کمتر برخوردار با تحصیل در چنین مدارسی به همراه امکانات جدید، انگیزه و تمرکز بیشتری در تحصیل خواهند داشت.

وی با تاکید بر اینکه ساخت مدارس خیرساز علاوه بر انجام کار خیر، ترویج فرهنگ و توسعه کار خیر است، افزود: دانش آموزان احساس وظیفه و تعلق خاطر بیشتری نسبت به حفظ و نگهداری مدارس خیرساز و جدید دارند، ضمن اینکه نوسازی نیز پیگیر برخی امور مربوط به این مدارس پس از بهره برداری خواهد بود.

مراسم افتتاح این مدرسه با حضور خیرین مدرسه ساز، شهردار گلشن، فرماندار، مسئولان آموزش و پرورش، نوسازی مدارس استان اصفهان، بنیاد قلم چی و معلمان و دانش آموزان این مدرسه برگزار شد.

لازم به ذکر است مدرسه قلم چی(۱) شهر گلشن، ۲۲۸ امین پروژه تکمیل و ساخت مدارس و کتابخانه ها از سال ۸۴ و پنجاه و سومین پروژه به ثمر رسیده توسط بنیاد قلم چی در سالجاری است.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=8518
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)