چهارشنبه 12 جولای 2017 - 5:38

گام‌های موثر ایدرو در توسعه صنایع بزرگ

رسالت اصلی این سازمان با توجه به عنوانش، گسترش و نوسازی صنعت در مناطق کمتر توسعه یافته و کمتر برخوردار کشور است.

گام‌های موثر ایدرو در توسعه صنایع بزرگ

نماینده مردم گرمسار و آرادان و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به گام های موثر ایدرو در توسعه صنایع بزرگ کشور، گفت: این مجموعه با مشارکت و همراهی مردم می تواند تاثیر به‌سزایی در اقتصاد مناطق محروم کشور داشته باشد.

به گزارش نگاه اقتصادی، غلامرضا کاتب در گفت‌وگو با ایدرونیوز با اشاره به در پیش بودن پنجاهمین سالگرد تأسیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) افزود: رسالت اصلی این سازمان با توجه به عنوانش، گسترش و نوسازی صنعت در مناطق کمتر توسعه یافته و کمتر برخوردار کشور است و در سال‌های گذشته گام های خوبی به‌ویژه در توسعه صنایع بزرگ برداشته است.

به گفته این نماینده مجلس، در یک دوره زمانی خصوصی سازی و پیاده سازی اصل ۴۴ قانون اساسی سبب شد تا بخشی از صنایع کشور واگذار شود، اما سرمایه های شرکت ها برنگشت.

وی خاطرنشان کرد: در صورت بازگشت این سرمایه ها، ایدرو می توانست سرمایه گذاری های بیشتری به انجام برساند.

کاتب تصریح کرد: اگر ایدرو بتواند در مناطق مختلف کشور ورود کرده و با مشارکت مردم به ایجاد واحدهای صنعتی و اقتصادی اقدام کند و فرهنگ آن را جا بیندازد، می تواند تاثیرگذاری بیشتری در اقتصاد مناطق مختلف بویژه مناطق محروم داشته باشد.

وی با اشاره به اعمال تحریم های ظالمانه علیه کشور در سال های گذشته، تاکید کرد: در صورت نبود مساله تحریم ها نیز می توانستیم شاهد تاثیرگذاری بیشتری از سوی ایدرو در اجرای رسالت و ماموریت خود باشیم؛ اما به دلیل کمبود نقدینگی میسر نشد.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به ایجاد منطقه ویژه اقتصادی از سوی ایدرو در گرمسار، تصریح کرد: این مهم اقدام بسیار موثری در جذب سرمایه گذاری ها بویژه سرمایه گذاری خارجی در منطقه بود که با توجه به نزدیکی گرمسار به پایتخت و ارتباطات جاده ای آن از ظرفیت بالایی برای توسعه همه جانبه منطقه و کشور برخوردار شده است.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=897
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)