شنبه 9 مارس 2019 - 16:49

بیش از ٨٩هزار نفر از اتباع خارجی تحت پوشش خدمات سازمان تأمین اجتماعی هستند

نشست هم‌اندیشی و آموزشی مدیرکل اتباع سازمان تأمین اجتماعی با جمعی از مدیران تأمین اجتماعی شعب مشهد با موضوع بیمه اتباع خارجی برگزار شد.

نشست هم اندیشی و آموزشی مدیر کل اتباع سازمان تأمین اجتماعی با جمعی از مدیران تأمین اجتماعی شعب مشهد با موضوع بیمه اتباع خارجی برگزار شد.

به گزارش نگاه اقتصادی از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، در ابتدای این نشست که رؤسا، مسئولین واحد نامنویسی، بازرسی و بیمه شدگان شعب تأمین اجتماعی مشهد در آن حضور داشتند، سیدمحسن نظام خیرآبادی، مدیر کل تأمین اجتماعی خراسان رضوی به ارائه گزارشی در خصوص اقدامات صورت‌گرفته در جهت بیمه اتباع خارجی در استان پرداخت و گفت : با توجه به مرزی‌بودن استان خراسان رضوی ، شاهد حضور بسیار زیادی از اتباع خارجی هستیم که بسیاری از این افراد اشتغال داشته و با اقدامات اطلاع رسانی و تعاملی با مراجع مختلف توانسته ایم ، نسبت به تحت پوشش قرار دادن بسیاری ازاین افراد عملکرد قابل قبولی داشته باشیم.

در ادامه احمدرضا خزاعی، مدیر کل اتباع سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت : سازمان تأمین اجتماعی به عنوان بزرگترین نهاد بیمه ای کشور که قریب به ٣ میلیون و ٧٠٠ هزار نفر مستمری بگیر و ١٣ میلیون نفر بیمه پرداز اصلی را تحت پوشش دارد و بیش از ۴٣ میلیون نفر در کشور تحت پوشش آن هستند، در حوزه اتباع خارجی بسیار پیگیر و دغدغه مند عمل کرده و نگاه ویژه ای به آن دارد .

وی افزود: درحال‌حاضر بیش از ٨٩ هزار نفر از اتباع خارجی تحت پوشش بیمه ای سازمان تأمین اجتماعی هستند که از این جمعیت ، ۴۵ هزار نفر بیمه اصلی و مابقی افراد تبعی هستد . تعداد بیمه شدگان خارجی در خراسان رضوی نیز ٣١۴۵ نفر است که نسبت به سال قبل ٢۶درصد رشد داشته است.

مدیرکل اتباع سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر این‌که در مناطق و سرزمین های اصلی محدودیتی برای بیمه افراد نداریم و قانون کار و حمایت آن جاری است، خاطرنشان کرد: در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، ماده ۴۶ مقررات نیروی انسانی، بیمه و تامین اجتماعی، مناطق آزاد را مکلف کرده است که رأساً یا با مشارکت سازمان تامین اجتماعی صندوق یا صندوقهایی را به منظور ارائه خدمات بیمه ای و درمانی اعم از غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری، از کارافتادگی کلی و جزئی، مستمری بازنشستگی و فوت و سایر موارد به آنان ارایه بدهند.

خزاعی همچنین در نشست مشترک با مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی به اقدامات سازمان و شرایط و مزایای قانونی برای بهره‌مندی اتباع خارجی از پوشش های بیمه ای تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: هم اکنون اتباع خارجی ساکن در کشور در صورت دارا بودن شرایط اقامت و اشتغال قانونی بصورت اجباری و با دارا بودن اقامت قانونی بصورت اختیاری می‌توانند نزد سازمان تأمین اجتماعی بیمه شوند.

وی آمادگی اداره کل اتباع تامین اجتماعی را برای تحت پوشش قرار دادن اتباع خارجی خراسان رضوی اعلام نمود و اطلاع رسانی در این زمینه را ضروری خواند.

مدیرکل اتباع تامین اجتماعی با اشاره به بودجه مصوب سازمان در سال آینده که رقمی حدود ۱۲۲ هزار میلیارد تومان است و قریب به ۳۰ درصد بودجه ۴۰۷ هزار میلیارد تومانی دولت در لایحه بودجه سال آینده را تشکیل می دهد، گفت: این رقم بیانگر حجم گسترده عملیات مالی این سازمان بدون کمک بودجه ایِ دولت است و عملاً سازمان تأمین اجتماعی تنها صندوق بیمه‌ای است که تا به امروز بدون ردیف بودجه و دولتی به خدمت رسانی به جمعیت ۴۲ میلیونی تحت پوشش خود مشغول است.

سیدعلی قاسمی، مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان خراسان رضوی نیز در ادامه این جلسه با تاکید بر دستورات و توصیه های دینی مبنی بر تکریم انسانها و همنوعان و خصوصاً پناهندگان و خدمات گسترده‌ای که ارکان مختلف دولت طی سال های گذشته به پناهندگان ارائه داده، اظهار کرد: به منظور جلوگیری از پراکندگی خدمات متنوع و یکسان سازی سطح خدمات دستگاه ها و سهولت بخشیدن به امور جاری و تقویت تعاملات بین دستگاهی، اقداماتِ تبلیغاتی و اطلاع رسانی توسط اداره کل امور اتباع و سازمان تامین اجتماعی در استان تسریع شود.

در ادامه این جلسه، مهراد ابراهیم‌زاده، معاون بیمه اتباع خارجی نیز اظهار داشت: دانشجویان و خبرنگاران، طلاب و روحانیون، زنان خانه دار خارجی و ماموران دیپلماتیک و کارشناسان خارجی دفاتر سازمان ملل متحد در صورت ارائه گواهی از ادارات مربوطه بدون نیاز به پروانه کار امکان برخورداری از مزایای بیمه تامین اجتماعی را خواهند داشت.

وی افزود: همچنین مربیان و ورزشکاران خارجی و صاحبان حرف و مشاغل آزاد اتباع خارجی نیز با ارائه مجوز اقامت و اشتغال مشمول قانون تأمین اجتماعی هستند.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=9000
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)