سه‌شنبه 12 مارس 2019 - 9:17

پیش‌فروش لندویندX5؛ بدون پشتوانه خدمات؟

خودروهای «لندویند» توانسته‌اند ۶۲ آیتم از استانداردهای ۶۳‌گانه را پاس کنند و در سال آینده فرآیند شماره‌گذاری و دریافت پلاک این خودروها آغاز خواهد شد.

در حال حاضر خودروهای «لندویند» توانسته‌اند ۶۲ آیتم از استانداردهای ۶۳‌گانه را پاس کنند و با گرفتن مجوزهای استاندارد، فرآیند شماره‌گذاری و دریافت پلاک این خودروها آغاز خواهد شد

به گزارش نگاه اقتصادی از «اخبار خودرو»، چند وقتی است انتشار آگهی‌های فروش حواله «لندویندX5» در برخی سایت‌های خرید‌و‌فروش خودرو حواشی زیادی را در بازار به‌وجود آورده است.

«لندویند» که یکی از زیرمجموعه‌های نشان تجاری JMC چین به‌شمار می‌رود، از سال ۲۰۰۵ میلادی فعالیت خود را به‌عنوان خودروساز مستقل در چین آغاز کرده است. نکته قابل‌توجه درخصوص این برند، شکایت‌های متعدد ازسوی برند انگلیسی لندروور بوده که به‌دلیل کپی‌کاری واضح محصولات «لندویند» از آن، صورت گرفته است.

حال با پیگیری‌های صورت‌گرفته مشخص شد تعداد قابل‌توجهی «لندویندX5» توسط یک شرکت ناشناس وارد کشور شده، این در حالی است که برخی افراد که آگهی فروش حواله این خودرو را در فضای مجازی منتشر کرده‌اند، اعلام می‌کنند این خودروها توسط یک شرکت بازرگانی وارد کشور شده‌اند.

همچنین عده‌ای دیگر «لندویندX5» را متعلق به «شهر خودرو» و «سناباد خودرو» می‌دانند اما طی پیگیری‌ها مشخص شد هیچ‌کدام از آن‌ها متولی عرضه و فروش این برند چینی در بازار ایران نیستند.

نکته قابل‌توجه در‌خصوص فروش این خودرو، احتمالا عدم ارائه خدمات پس از فروش در شرایط کنونی است و این موضوع در صورت درست بودن می‌تواند آینده این برند تازه‌وارد به بازار را تحت‌‌شعاع قرار دهد. البته شنیده‌ها حاکی از آن است که شرکت واردکننده این خودروها تصمیم دارد نمایندگی‌های خدمات این برند چینی را در کشور دایر کند.

در این صورت باید انتظار داشت خدمات پس از فروش منسجمی از‌سوی آن شرکت به دارندگان این خودروها ارائه شود.

درحال‌حاضر خودروهای «لندویند» توانسته‌اند ۶۲ آیتم از استانداردهای ۶۳‌گانه را پاس کنند و با گرفتن مجوزهای استاندارد، فرآیند شماره‌گذاری و دریافت پلاک این خودروها آغاز خواهد شد.

با این حال فروش حواله‌های این خودرو با حدود ۱۲۰ تا ۱۷۰ میلیون تومان صورت‌گرفته که برخی کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند این خودرو به‌دلیل داشتن پیشرانه‌ قدرتمند و امکانات رفاهی قابل‌توجه، باتوجه به شرایط فعلی بازار در بازه قیمتی ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان قرار خواهد گرفت.

پیش از این اخباری درخصوص ورود این برند چینی به بازار در برخی رسانه‌ها منتشر شده بود البته اطلاعات دقیقی از مشخصات فنی این خودروها در اختیار مخاطبان قرار نگرفت، اما با پیگیری‌های صورت‌گرفته مشخص شد که حجم قابل‌توجهی از لندویندهای واردشده به کشور دو مدل X5 و X7 و دارای پیشرانه ۲لیتری مجهز به سیستم توربوشارژ هستند.

موتور چهار سیلندر دو لیتری این خودروها توانایی تولید نیرویی معادل ۱۹۰ اسب‌بخار و ۲۵۰ نیوتون‌متر گشتاور دارد که این نیرو از طریق جعبه‌دنده ۸‌سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. این خودرو در برخی بازارها با قابلیت چهارچرخ متحرک نیز عرضه شده‌اند. اما طبق اطلاعات به‌دستآمده، نمونه‌های وارد‌شده به کشور تک‌دیفرانسیل بوده و قابلیت انتقال قدرت به هر چهار چرخ را ندارند.

ازجمله امکانات رفاهی و آپشن‌های موجود در «لندویندX7» می‌توان به سقف پانارومیک، ۶ عدد کیسه هوای ۱۰ نقطه‌ای، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، گرمکن صندلی‌های جلو، سیستم تهویه اتوماتیک، سیستم کنترل سرعت در سراشیبی، کروزکنترل، فرمان کمکی برقی، سنسور نور، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین‌های دیدعقب جهت سبقت‌گیری و تعویض لاین، رادار خطی، ترمز پارک‌برقی، سیستم کنترل پایداری، تنظیم حالت رانندگی، نمایشگر لمسی، کامپیوتر سفر، بلوتوث و… اشاره کرد.

حال باید دید در آینده تکلیف این برند جدید و ناشناخته چینی در بازار ایران چه خواهد شد. زیرا باتوجه به اطلاعات منتشرشده و مشخصات فنی خودروها، می‌توان انتظار داشت در بازار رقابت قابل‌توجهی را با رقبای موجود داشته باشند و در این زمینه شانس موفقیت بالایی دارند. اما وضعیت نامشخص شرکت عرضه‌کننده و شرایط نامعلوم خدمات پس‌از فروش آن‌ها‌، موفقیت آن را با ابهام مواجه کرده است.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=9080
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)