سه‌شنبه 2 آوریل 2019 - 13:23

چین افزایش تعرفه واردات خودرو از آمریکا را لغو کرد

چین اظهار امیدواری کرده است آمریکا با تشریک مساعی با چین به رایزنی سرعت دهد و برای پایان دادن به اصطکاک تجاری تلاش کند.

دفتر قوانین تعرفه شورای دولتی چین اعلام کرد از روز دوشنبه یکم آوریل در راستای اجرای توافق رهبران چین و آمریکا در دیدار آرژانتین و با هدف ایجاد بستری مطلوب برای مذاکرات اقتصادی و تجاری دو کشور، افزایش تعرفه واردات خودرو از آمریکا را قطع کرده است.

به گزارش نگاه اقتصادی، بنا بر اعلام رادیو بین‌المللی چین، این اقدام پکن طبق قانون تجارت خارجی جمهوری خلق چین و قواعد عوارض گمرکی صادرات و واردات این کشور و با تصویب کمیته مرکزی حزب و شورای دولتی چین، انجام شده است.

دفتر قوانین تعرفه شورای دولتی چین در ۱۴ دسامبر سال ۲۰۱۸ با صدور پیامی اعلام کرد از یکم ژانویه سال ۲۰۱۹ به مدت سه ماه، افزایش تعرفه بر خودرو و قطعات یدکی آمریکا متوقف شود.

در مارس سال جاری آمریکا نیز اعلام کرد افزایش تعرفه بر کالاهای وارداتی چین را که از سپتامبر سال ۲۰۱۸ شروع شده بود، بار دیگر به تعویق می اندازد و تا پیش از ابلاغیه آینده، تعرفه افزوده در ۱۰ درصد حفظ می شود.

در پیام دفتر قوانین تعرفه شورای دولتی چین آمده است توقف افزایش تعرفه بر خودرو و قطعات یدکی تولید آمریکا واکنش مثبت به اقدام آمریکا برای تعویق افزایش تعرفه و مساعدت به مشورت اقتصادی و تجاری دو کشور است.

چین اظهار امیدواری کرده است آمریکا با تشریک مساعی با چین به رایزنی سرعت دهد و برای پایان دادن به اصطکاک تجاری تلاش کند.

این اقدام چین در حالی است که آمریکا و چین در تازه ترین دور گفت و گوهای خود برای پایان دادن به جنگ تجاری و اقتصادی دو کشور در پکن، هم ناکام ماندند و چشمانشان را به دور بعدی مذاکرات که در واشنگتن برگزار می شود دوخته اند.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=9889
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)