- نگاه اقتصادی - https://negaheghtesadi.ir -

حضور شرکت کارا الکترونیک مبنا در سومین رویداد اجلاس وزرای ICT کشورهای عضو سازمان اکو

شرکت فناور کارا الکترونیک مبنا در سومین رویداد اجلاس وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای عضو سازمان اکو به میزبانی وزارت ICT جمهوری اسلامی ایران حضور یافت.

بر اساس این گزارش، شرکت فناور کارا الکترونیک مبنا در سومین رویداد اجلاس وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای عضو سازمان اکو به میزبانی وزارت ICT جمهوری اسلامی ایران که از روز گذشته، 21 تیرماه به مدت 2 روز در هتل اسپیناس پالاس تهران آغاز شده است، حضور یافت.

یکی از اهداف برگزاری این اجلاس رسیدن به راه‌های توسعه همکاری‌های دو و چند جانبه بین کشورهای عضو  اعلام شده است و در این راستا چندی قبل وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان برای بررسی آخرین وضعیت امور مربوط  به این نشست، دیداری با دبیر کل محترم سازمان اکو داشت.

در اولین روز از این اجلاس، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان به همراه هیات هایی از کشورهای عراق و پاکستان و دیگر کشورهای عضو سازمان اکو از نمایشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران که در حاشیه اجلاس برپاشده است بازدید کردند و در بازدید از غرفه شرکت کارا الکترونیک مبنا [1]، بابک پاک نهال، رئیس هیات مدیره این شرکت، توضیحاتی پیرامون آخرین محصولات ، دستاوردها و راهکاری توسعه ای کسب ‌‌کارهای مرتبط در قالب مرکز توسعه کسب ‌کارهای این شرکت فناور ارائه کرد.

گفتنی است؛ سازمان اکو ،52 سال پیش با همکاری سه کشور ایران، ترکیه و پاکستان تشکیل شد و ایران به عنوان یکی از بنیانگذاران سازمان همکاری اقتصادی اکو به شمار می رود. در حال حاضر ۱۰ کشور عضو این سازمان هستند و کشورهایِ پاکستان، قزاقستان، تاجیکستان، ازبکستان و ایران عضوِ مشترک مابین اکو و سازمان همکاری شانگ‌های هستند. در این نشست و طی جلسات مختلف، وزرا، رؤسای هیئت‌ها و سایر شرکت‌کنندگان، آخرین تحولات شناسایی شده در «استراتژی منطقه‌ای ۲۰۲۵ اکو برای توسعه جامعه اطلاعاتی ۲۰۲۵»، که افق آینده این سازمان نیز است و مکانیسم‌های ادغام منطقه‌ای در زمینه ICT را، مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد.

در این اجلاس دو روزه، وزرای ارتباطات کشورهای عضو اکو در نشست گفت‌وگوهای سیاسی وزرا در حوزه آینده دیجیتال تبادل نظر خواهند کرد.