- نگاه اقتصادی - https://negaheghtesadi.ir -

نسخه‌یابی یک‌ساعته با سرویس جدید “شمیم سلامتی”

مدیرفنی پروژه شمیم سلامتی با معرفی سرویس جدید “شمیم داروخانه” به‌عنوان بخش تازه اپلیکیشن “شمیم سلامتی”، گفت: سرویس فاکتور الکترونیکی علاوه بر سرویس نسخه‌یاب به اپلیکیشن شمیم داروخانه اضافه شده است و در عین حال همزمان با شمیم داروخانه، نسخه جدید شمیم سلامتی هم عرضه می‌شود.

به گزارش نگاه اقتصادی، سیدمحمدمهدی کاظمی، مدیر پروژه شمیم سلامتی با اشاره به قابلیت‌ها و مزایای مهم این پروژه گفت: در این سرویس این امکان فراهم است که متقاضیان به‌صورت ۲۴ساعته بتوانند داروهای خود را در داروخانه‌ها جستجو کنند.

وی افزود: در این راستا اپلیکیشنی به اسم شمیم داروخانه را آغاز کردیم که افراد دارای نسخه‌ می‌توانند تصویر نسخه خود یا اسم دارو یا دیگر اقلامی را که در داروخانه عرضه می‌شود، در این اپلیکیشن وارد کرده و اقلام یا داروی مورد نیاز خود را در کمتر از یک ساعت پیدا کنند.

کاظمی یادآور شد: حدود ۸۰ درصد داروخانه‌های کشور این اپلیکیشن‌ها را نصب کرده‌اند.

در ادامه این نشست، سیدمحمدحسین کاظمی، مدیر فنی پروژه شمیم سلامتی اظهار کرد: برای به انجام رساندن این پروژه، کلیه داروخانه‌های مجاز کشور با همکاری وزارت بهداشت و درمان شناسایی شده‌اند و مردم می‌توانند داروخانه‌های اطراف خود را برای یافتن دارو یا اقلام مورد نیاز موجود در آن‌ها پیدا کنند و در عین حال رنکینگ داروخانه‌ها نیز بر اساس امتیازدهی مردم در داخل اپلیکیشن مشخص است.

وی با اشاره به این‌که این الگوریتم بر اساس موقعیت مکانی کاربر تعبیه شده و این گستردگی در سطح کشور است، افزود: بسیاری از مردم با ما تماس گرفته و با قدردانی خود مشوق توسعه این سرویس بوده‌اند، چون بسیاری از مشکلات آن‌ها در زمینه یافتن اقلام دارویی از این طریق حل شده است.

کاظمی با بیان این‌که امکان جدیدی در شمیم داروخانه اضافه شده است، گفت: سرویس فاکتور الکترونیکی علاوه بر سرویس نسخه‌یاب به اپلیکیشن شمیم داروخانه اضافه شده و در عین حال همزمان با شمیم داروخانه، نسخه جدید شمیم سلامتی هم عرضه می‌شود.

وی با بیان این‌که امکان نوینی درحوزه سلامت کشور در حال ایجاد است که به سمت الکترونیکی شدن سلامت و نسخه حرکت کنیم، افزود: بحث بیمارستان‌یاب و آزمایشگاه تشخیص طبی نیز به این اپلیکیشن اضافه شده است و در‌حال‌حاضر کاربران از آن استفاده می‌کنند.

کاظمی همچنین از کمپین جدید شمیم سلامتی خبر داد و افزود: شناسایی متخصصان پزشکی معتبر از دیگر کارهایی است که در سال جاری در برنامه داریم.