- نگاه اقتصادی - https://negaheghtesadi.ir -

توسعه همکاری سازمان توسعه تجارت و شرکت شهرک‌های صنعتی تهران

جلسه مشترک رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران با معاون وزیر صنعت و رییس سازمان توسعه تجارت به منظور توسعه همکاری‌های فی‌مابین و به‌کارگیری تدابیر ویژه برای صادرات از شهرک‌های صنعتی استان تهران برگزار شد.

به گزارش نگاه اقتصادی، صابر پرنیان، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران در دیدار با محمدرضا مودودی، معاون وزیر صنعت و رییس سازمان توسعه تجارت اظهار کرد: وجود واحدهای صنعتی صادراتی و مستعد صادرات در شهرک‌های و نواحی صنعتی استان تهران این الزام را ایجاد ‌می‌کند تا برنامه‌های ویژه حمایتی برای توسعه صادرات آنها تهیه و اجرا شود.

پرنیان با تبیین ظرفیت مناسب شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان تهران بر آمادگی خود برای همکاری‌های مشترک تاکید کرد و گفت: ظرفیت‌های مناسب تولید و صادراتی در واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان تهران وجود دارد که می توان از این ظرفیت‌ها در راستای توسعه تولید، اشتغال و رونق فضای کسب‌وکار بهره گرفت.

وی با تاکید بر ایجاد هماهنگی بین دستگاهی ادامه داد: حمایت از صادرات صنایع کوچک و متوسط در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است و این مهم اجرا نمی‌شود مگر اینکه دستگاه‌های اجرایی مرتبط، همکاری و هماهنگی لازم را داشته باشند.

* تدابیر ویژه برای ارتقای صادرات

محمدرضا مودودی معاون وزیر صنعت و رییس سازمان توسعه تجارت نیز در ادامه این نشست با استقبال از تعامل و همکاری‌های مشترک فی‌مابین اظهار کرد: استفاده مناسب از ظرفیت‌های نهادهای مختلف باعث هم‌افزایی در خدمت‌رسانی خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه‌های ویژه سازمان توسعه تجارت برای ارتقای صادرات واحدهای صادرات‌گرا تاکید کرد:در قالب یک استراتژی و برنامه مشخص برای استفاده بهینه از منابع در تحقق اهداف ضروری و توسعه صادرات از واحدهای صنعتی و تولیدی پیشروی خواهیم کرد.

گفتنی است، در این جلسه مقرر شد تفاهم‌نامه‌ مشترکی بمنظور انجام همکاری‌های آتی امضا شود.