- نگاه اقتصادی - https://negaheghtesadi.ir -

افتتاح کتابخانه قلم‌چی پردیس پسران دانشگاه فرهنگیان گرگان

کتابخانه قلم چی پردیس پسران دانشگاه فرهنگیان گرگان روز سه شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۷ افتتاح شد.

به گزارش نگاه اقتصادی، کتابخانه قلم چی پردیس پسران دانشگاه فرهنگیان گرگان با ظرفیت همزمان ۱۵۰ کاربر و زیربنای ۲۸۳ مترمربع، مخزنی با گنجایش ۲۰ هزارجلد کتاب را دارد که توسط بنیاد علمی آموزشی قلم چی(وقف عام) توسعه یافته است؛ این کتابخانه روز سه شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۷ افتتاح و به دانشجویان و استادان پردیس پسران این دانشگاه اهدا شد.

نوید ثنایی، رئیس پردیس پسران دانشگاه فرهنگیان شهر گرگان با ابراز خرسندی گفت: دانشگاه فرهنگیان یکی از مهم ترین مراکزی است که در مسیر تعلیم و تربیت نسل آینده گام برمیدارد، بنابراین توجه و کمک خیرین برای توسعه و پیشرفت این مرکز علمی بسیار مهم است و برای نخستین بار است که دانشگاه فرهنگیان توسط بنیاد قلم چی مورد حمایت و مساعدت قرار گرفته است.

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به قدمت ۴۵ ساله ساختمانی که کتابخانه در آن واقع شده و فضای بسیار کوچک مخزن کتاب ها، توسعه این فضای علمی کمک شایان توجهی برای استفاده بهینه بالغ بر ۵۰۰ دانشجوی این پردیس و استادان آن را از کتابخانه داشته است.

فریدون مردانی، معاون توسعه منابع و امور دانشجویی پردیس آیت‌الله خامنه‌ای طی مصاحبه ای گفت: این کتابخانه دارای ۱۴۰ مترمربع زیربنا بود که پس از توسعه و ساخت بنا، به ۲۸۳ مترمربع افزایش یافت.

وی افزود: با توسعه بخش مخزن کتاب ها که عملا توسعه قرائتخانه و بخش مجزا برای مطالعه استادان را نیز دربرداشته، گنجایش مخزن این کتابخانه از ۷هزار جلد کتاب به ۲۰ هزارجلد افزایش یافته است.

لازم به ذکر است کتابخانه بنیاد قلم چی پردیس پسران دانشگاه فرهنگیان گرگان، ۲۳۰ امین پروژه ساخت و تکمیل بنیاد قلم چی است که از سال ۷۹ انجام شده است.