شنبه 19 آگوست 2023 - 10:24
رونمایی از کامیون باری جفت‌محور X5000L و کمپرسی X5000D شکموتو

آرین‌دیزل رقبایش را به چالش کشید!

موتوری که روی این خودروها نصب شده، موتور به‌روز کامینز ISM450 است که قدرت 450 اسب‌بخار واقعی برای این خودرو تولید می‌کند و در مقایسه با محصولاتی موجود در بازار، یک سرو گردن بالاتر است.

آرین‌دیزل طی مراسمی از دو محصول تجاری جدید خود رونمایی کرد. دو محصول کامیون باری جفت‌محور X5000L و کمپرسی X5000D شکموتو، دو محصول جدیدی هستند که به تازگی به سبد محصولات این‌ تجاری‌ساز بزرگ اضافه شده‌اند.

به گزارش نگاه اقتصادی، این محصولات که وجه تمایز بسیاری در مقایسه با سایر رقبا در کشور دارند، با حساسیت آرین دیزل نسبت به تقاضای بازار و با شناسایی نیازهای آتی متقاضیان انتخاب شده است. این خودروها که به یک موتور 450 اسب‌بخاری مجهز هستند، در هماهنگی با یک گیربکس 12سرعته کار می‌کنند. آرین‌دیزل در شرایط فعلی صنعت، توانسته است سبد محصولات خود را گسترده‌تر کند و در آینده نزدیک نیز در نظر دارد محصولات دیگری را هم به بازار معرفی کند که ازجمله آن‌ها می‌توان به کشنده X6000 و تک‌محور شک‌موتو اشاره کرد. پیش از این نیز آرین‌دیزل کشنده x5000 را به بازار معرفی کرده بود که با استقبال خوبی مواجه شد.

* نیازسنجی آرین‌دیزل از تقاضای خودروهای جفت‌محور و کمپرسی

مدیرعامل آرین دیزل در این مراسم با اشاره به وضعیت بازار خودروهای سنگین و تقاضا برای محصولات جدید و به‌روز گفت: «در بخش خودروهای سنگین جفت‌محور و حتی تک‌محور در کشور همیشه با کمبود عرضه مواجه بوده‌ایم، در حالی که این خودروها تقاضای بالایی دارند.» سعید محمودی در ادامه عنوان کرد:‌ «عرضه این خودروها تا امروز همواره شامل خودروهای قدیمی بوده که از تکنولوژی‌های روز دنیا فاصله داشته‌اند. همیشه این صحبت مطرح بوده‌ که در بازار کشور جای خودروهای جفت‌محور و کمپرسی خالی است.» وی در ادامه اظهار کرد:‌ «براساس آمارهای سازمان‌ راهداری حدود 60هزار دستگاه کمپرسی در ناوگان کشور هستند که کارت سبز و کارت هوشمند دارند اما 30 درصد این خودروها به فرسودگی رسیده‌اند و به دلیل عمر بالای 15 سال نیاز به جایگزینی دارند.»

محمودی افزود: «ضمن این که هر ساله حدود 10 درصد دیگر به آمار فرسوده‌ها اضافه می‌شود یعنی حدود 2هزار دستگاه نیاز به جایگزینی پیدا می‌کنند؛ بنابراین تولید در این بخش تنها تعدادی را پوشش می‌دهد که هر سال به این آمار اضافه می‌شود و از انباشت خودروهای فرسوده جلوگیری می‌کند.» وی همچنین با اشاره به بازار خوب این خودروها عنوان کرد: «این خودروها در فعالیت‌های عمرانی و معادن بازار خوبی دارد.»

* قوای محرکه؛ وجه تمایز محصولات جدید آرین‌دیزل از رقبا

مدیرعامل آرین‌دیزل همچنین در ادامه گفت: «عمده خودروهایی که در کشور وجود دارند از موتور 240 اسب‌بخاری استفاده می‌کنند که در گذشته طراحی و تولید شده است. این در حالی است که بزرگترین جز یک خودرو قوای محرکه آن محسوب می‌شود که شامل موتور، گیربکس و دیفرانسیل می‌شود.» وی با اشاره به امکانات به‌روز محصولات جدید آرین‌دیزل بیان کرد: «موتوری که روی این خودروها نصب شده، موتور به‌روز کامینز ISM450 است که قدرت 450 اسب‌بخار واقعی برای این خودرو تولید می‌کند و در مقایسه با محصولاتی که در بازار وجود دارند، یک سرو گردن بالاتر است. به همین دلیل این خودروها، قوی‌ترین قلب تپنده را دارند.»

محمودی ادامه داد: «این خودرو از یک گیربکس 12سرعته مدرن فست بهره می‌برد. شرکت فست، یکی از زیرمجموعه‌های گروه شکمن است و اصولا محصولات شکمن با گیربکس‌های فست طراحی و تولید می‌شوند و بسیار سازگار هستند. این در حالی است که شرکت فست با گروه سافت آمریکا جونت‌ونچر دارد.»

*‌ نگاه مشتری‌مدارانه آرین‌دیزل در انتخاب محصول

محمودی با اشاره به ویژگی‌های دو محصول جدید آرین‌دیزل عنوان کرد: «این محصولات دارای ترمز اضطراری و ترمز کمکی است که باعث می‌شود راننده در سراشیبی‌ها با ایمنی بالا کار خود را ادامه دهد.» وی ادامه داد: «همچنین سیستم تعلیق هیدرولیک این خودروها، آرامش و آسایش را برای رانندگان به همراه دارد. طراحی کابین این خودروها بسیار مدرن بوده و به کمک آپشن‌هایی نظیر گرمکن صندلی و دوربین 360 درجه و شاسی دوبل بهترین حالت را برای رانندگان ایجاد کرده است.»

وی خاطرنشان کرد:‌ «انتخاب ما در این محصول بر پایه آرامش و آسایش راننده و سرنشینان بوده است. ما همیشه سعی کرده‌ایم ارتباط خوب و سازنده‌ای با مشتریان خود برقرار کنیم. به همین منظور برای انتخاب این محصول، به دفعات از بازار نیازسنجی شده و تلاش کرده‌ایم علاوه بر نیاز امروز، نیاز آتی مشتریان را نیز شناسایی کنیم.»

* دوام بالای محصولات جدید آرین‌دیزل؛ تفاوت اصلی با رقبا

در ادامه مراسم رونمایی همچنین مدیر بازاریابی آرین‌دیزل در خصوص همکاری با شکمن و انتخاب محصولات جدید گفت:‌ «در همکاری با شکمن و با توجه به نیازی که از بازار دیده بودیم، محصول X5000 را انتخاب کردیم. تفاوت آرین دیزل با بسیاری از رقبا در کشور این است که واقعا شریک تجاری شکمن‌ هستیم، نه صرفا خریدار و واردکننده این برند.»

مجتبی ضیایی اظهار کرد:‌ «450 اسب‌بخاری که این خودروها تولید می‌کنند، یک رقم واقعی است که همین وجه تمایزی در میان رقبا محسوب می‌شود.» وی گفت: «تفکری در مورد برخی خودروهای چینی وجود دارد که شاید از نظر دوام قابل مقایسه با مدل‌های دیگر نباشند، اما ما محصولی را انتخاب کردیم که در شراکت با شرکت اصلی و مادر اتفاق افتاده است و بهترین محصولات را انتخاب کرده‌ایم. این محصولات دوام بالایی دارند که تفاوت اصلی آن با سایر محصولات است.»

* ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد در دل دو محصول جدید آرین‌دیزل

ضیایی در ادامه اظهار کرد: «این خودروها 450 اسب‌بخار قدرت دارند که در هماهنگی موتور با گیربکس این قدرت تولید می‌شود. یکی از تفاوت‌های این خودروها با سایر رقبا همین برخورداری از گیربکس قدرتمند است.» وی گفت:‌ «از سوی دیگر این خودروها به امکانات ویژه‌ای مجهز است، دوربین 360 درجه به طور قطع برای این خودرو یک ویژگی محسوب می‌شود. صندلی مجهز به سردکن و گرم‌کن و سنسور نور برخی از این ویژگی‌های خاص و منحصر‌به‌فرد این خودروها هستند.»

* سه محصول جدید آرین‌دیزل در راه بازار ایران

مدیر بازاریابی آرین‌دیزل در خصوص داخلی‌سازی این خودروها گفت:‌ «در حال حاضر داخلی‌سازی این خودروها 20 درصد است اما به طور قطع به مرور زمان این رقم افزایش می‌یابد.» وی گفت:‌ «محصولات برند شکمن، جدید هستند اما نکته مثبت ما در زمینه خدمات پس از فروش مشترک بودن قطعات است. پیش‌ از این کشنده X5000 را به بازار عرضه کردیم، در حال حاضر کامیون جفت‌محور و کمپرسی را رونمایی کردیم و برنامه داریم تا پایان سال هم کامیون تک‌محور را رونمایی کنیم. قطعات مشترک این خودروها باعث می‌شود که کمتر نگران تامین قطعات باشیم.»

وی اظهار کرد:‌ «نمایندگی‌ها را از نظر کمی و کیفی گسترش داده‌ایم. آموزش‌های مدونی برای نمایندگان برگزار می‌شود.» ضیایی بیان کرد: «تنوع محصولات آرین دیزل به همین جا ختم نمی‌شود و اوایل سال آینده در نظر داریم کشنده X6000 و X5000pro را عرضه کنیم. با چنین تنوعی در سبد محصول شاید شرکتی نتواند با آرین‌دیزل رقابت کند.»

* تک‌تازی بدون رقیب محصولات جدید آرین دیزل در بازار

کامیون کمپرسی X5000D به یک پیشرانه 450 اسب‌بخاری 10.8 لیتری توربودیزل مجهز است که توانی معادل 450 اسب‌بخار و حداکثر گشتاوری معادل 2080 نیوتون‌متر را تولید می‌کند. این پیشرانه به یک گیربکس 12سرعته دستی با برند فست متصل است. حداکثر ظرفیت مجاز محور جلو در این خودرو 9.5 تن و ظرفیت آن برای محور عقب 16 تن است. از دیگر امکاناتی که در این خودرو به کار رفته است، می‌توان به گرم‌کن صندلی، سنسوی نور، صندلی بادی راننده، کروز کنترل، دوربین 360 درجه، ترمز اضطراری، سیستم تعلیق هیدرولیک کابین، سیستم پایش میزان فشار باد تایرها و صفحه نمایش مالتی‌مدیا اشاره کرد.

کامیون جفت‌محور باری X5000L محصول دیگری است که از سوی آرین‌دیزل به‌منظور تامین بخشی از نیاز بازار رونمایی شد. این محصول هم وجه اشتراک بسیاری با کمپرسی X5000D دارد که توان 450 اسب‌بخاری و پیشرانه 10.8 لیتری توربودیزل از جمله آن‌هاست. برای انتقال قدرت این خودرو از جعبه دنده 16 سرعته AMT فست استفاده شده است. ترمزهای جلو در این کامیون دیسکی و در عقب خودرو کاسه‌ای است. ظرفیت مجاز هم مانند محصول کمپرسی تعریف شده است و امکانات و ویژگی‌های آن در هر دو خودرو تقریبا مشترک هستند.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=13386
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)