دوشنبه 7 آگوست 2017 - 3:17

تولید نخستین هیوندای اکسنت در کرمان‌موتور (+عکس)

این فرصت تاریخی برای ایران پیش آمده است تا از شرایط حاصل از این قرارداد برای تولید به‌روز و انتقال تکنولوژی از خودروساز کره‌ای به کشور استفاده کند.

اوایل ماه جاری بود که یک مقام مسئول در کرمان‌موتور از رونمایی و آغازپیش‌فروش هیوندای اکسنت خبر داد. حال بر اساس آخرین اخبار، تولید نخستین خودروی «هیوندای اکسنت» در خطوط تولید شرکت کرمان‌موتور آغاز شده است.

به گزارش نگاه اقتصادی به نقل از روزنامه دنیای خودرو، مسئولان شرکت کرمان‌موتور سال گذشته قرارداد تولید و عرضه محصولات هیوندای را امضا کردند و از دی ماه سال۹۵ تولید دو خودروی هیوندای آی۱۰ و آی۲۰ در این شرکت داخلی آغاز شد.

به‌دنبال تولید و عرضه موفقیت‌آمیز این دو خودرو، از اوایل امسال شاهد واردات برخی دیگر مدل‌های خودروهای هیوندای از طریق کرمان‌موتور با هدف جلب رضایت بیشتر مشتریان ایرانی و تکمیل و تنوع سبد محصولات این خودروساز کره‌ای بودیم.

بر اساس این گزارش پس از ۵ماه از آغاز تولید دو محصول هیوندای، حالا تولید سومین مدل این خودروها در شرکت کرمان‌موتور آغاز شده است. آن طور که از شواهد پیداست باید در نمایشگاه خودرو مشهد، شاهد معرفی این خودروی جدید باشیم.

به گفته یک مقام مسئول در کرمان‌موتور، اکسنت قرار است با میزان ۲۰ تا ۳۰درصد داخلی‌سازی به تولید انبوه برسد. ضمن اینکه اکنون این فرصت تاریخی برای ایران پیش آمده است تا از شرایط حاصل از این قرارداد برای تولید به روز و انتقال تکنولوژی از خودروساز کره‌ای به کشور استفاده کند.

براساس این گزارش، اکسنت تولیدی در کرمان‌موتور از موتور ۱۶۰۰سی‌سی با ۱۲۲ اسب‌بخار قدرت بهره می‌برد. این محصول ۴سیلندر هیوندای مجهز به گیربکس ۴سرعته اتوماتیک با فرمان برقی است و استاندارد آلایندگی یورو ۶ را پاس می‌کند.

از دیگر مشخصات اکسنت می‌توان به ایربگ راننده و سرنشین جلو، جانبی، پرده‌ای، کنترل فشار باد چرخ‌ها TPMS ،ABS، سیستم کنترل پایداری ESC، سیستم مدیریت پایداری VSM، استارت دکمه‌ای، سنسور نور، کامپیوتر سفری، سنسور باران، دوربین دید عقب، صفحه نمایش ۷ اینچ، بلوتوث، سیستم رهیاب ماهواره‌ای و تهویه مطبوع اتوماتیک اشاره کرد.

همچنین طبق اطلاعات دریافتی از شرکت کرمان‌موتور، پیش‌فروش و ثبت نام برای خودروی هیوندای‌اکسنت با قیمتی بین ۹۴ تا ۹۵ میلیون تومان از ابتدای شهریورماه با موعد تحویل آذر در نمایندگی های شرکت کرمان موتور آغاز خواهد شد.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=1951
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)