دوشنبه 25 دسامبر 2017 - 17:23

خیز سیباموتور و بهمن‌دیزل به‌سوی استاندارد یورو۵

استراتژی سیباموتور ورود سالانه یک محصول جدید به بازار است/ امکانات آسایشی محصول جدید بهمن‌دیزل نسبت به نسخه اصلی ایسوزو بیشتر است

نشست خبری خودروسازان کاروتجاری گروه بهمن یعنی بهمن‌دیزل و سیباموتور در پانزدهمین دوره از نمایشگاه حمل‌ونقل و خدمات شهری برگزار شد. گروه بهمن در این نشست که با حضور جمعی از مدیران گروه و خبرنگاران برپا شد، به ارائه وضعیت تولید و فروش در سال جاری، برنامه‌های شرکت در سال آینده و معرفی محصولات جدید این شرکت پرداخت.

به گزارش نگاه اقتصادی، در ابتدای این نشست ابراهیم تقوی، مدیر خودروهای تجاری گروه بهمن به ارائه گزارشی از وضعیت بازار خودروهای سبک کاروتجاری پرداخت و گفت: تا امروز تولید خودروهای سبک تجاری نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. وی افزود: تا پایان آذرماه سال گذشته ۷ هزار دستگاه خودروی تجاری در این سگمنت تولید شده بود و این در حالی است که این آمار در سال جاری به ۵ هزار دستگاه می‌رسد و با وجود این‌که پیش‌بینی می‌شد در سال جاری تولید این خودروها با افزایش همراه باشد اما متاسفانه شاهد کاهش تولید این خودروها بودیم که ناشی از نوسان شرایط اقتصادی کشور است.

وی با بیان این‌که شرایط اقتصادی تاثیر مستقیم روی میزان فروش خودروهای کاروتجاری حتی کشنده‌ها و کامیونت‌ها دارد، افزود: با توجه به محدودیت‌هایی که در بازار خودروها وجود دارد، نمی‌توان آمار تولید و فروش آن‌ها را در سال آینده تخمین زد. به عنوان مثال سال گذشته افزایش بیش از ۸ درصدی را برای این بخش در سال جدید پیش‌بینی کرده‌ بودیم که محقق نشد. وی در مورد وضعیت تولید کامیونت‌های بهمن‌دیزل گفت: سال گذشته موفق به تولید ۹۵۰۰ دستگاه کامیونت شدیم اما این رقم برای سال جاری به ۸ هزار دستگاه هم نمی‌رسد.

* حضور در نوسازی ناوگان فرسوده کشور

مدیر خودروهای تجاری گروه بهمن همچنین با اشاره به حضور شرکت در نوسازی ناوگان فرسوده کشور گفت: در زمینه نوسازی خودروهای باری سنگین و نیمه‌سنگین با محصولات سیباموتور حضور داشتیم. وی همچنین در مورد تجهیز خودروهای کاروتجاری گروه بهمن به فیلتر DPF گفت: نصب این فیلتر روی خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین از سوی وزارت صنعت اجباری اعلام شده و ما نیز تمام محصولات شرکت را با فیلتر dpf به بازار عرضه می‌کنیم. حتی محصولاتی که از یورو۴ بهره می‌برند نیز با فیلتر DPF به بازار ارائه می‌شوند.

* NMR جایگزین NKR می‌شود

وی در پاسخ به سوال خبرنگار «دنیای خودرو» درخصوص محصولات جدید گروه و زمان آغاز عرضه آن‌ها گفت: امسال با محصولاتی پرکاربردی که در نمایشگاه‌های دیگر ارائه نکرده بودیم، در این دوره از نمایشگاه حمل‌ونقل حضور پیدا کردیم. این محصولات شامل کاربری‌های جدید ساخت بهمن‌دیزل، بالابر جدید شرکت و یخچال می‌شوند. وی ادامه داد: در این نمایشگاه خودروی ۵ تن NMR را به نمایش گذاشته‌ایم که قرار است جایگزینی برای NKR باشد. نسخه قبلی NKR تا اوایل سال آینده با توقف تولید روبه‌رو خواهد شد. خودروی جدید سبک‌ترین محصول این شرکت خواهد بود. تقوی از محصول جدید ۶ تن ایسوزو نیز خبر داد که در پی مذاکراتی که با مدیران شرکت ایسوزو انجام شده، این خودرو صورت فول‌آپشن عرضه خواهد شد.

* امکانات بیشتر محصول جدید بهمن نسبت به نسخه اصلی

تقوی در ادامه پاسخ‌گویی به روزنامه «دنیای خودرو» در سفارش‌گذاری این محصول اقداماتی انجام شده است تا راحتی و آسایش بیشتری را برای مشتریان به همراه بیاورد. وی در مورد محصول ۶ تن ایسوزو گفت: طراحی خودروهای ۶ تن در تمام دنیا به منظور استفاده در سفرهای برون‌شهری انجام می‌شود و این در حالی است که در کشور ما برخی مشتریان از این خودروها برای مسافت‌های طولانی بهره می‌برند. از این رو سعی کردیم با کمترین هزینه فضای آسایش بیشتر و جای خواب داخل کابین این خودرو در نظر بگیریم. وی افزود: دنده این مدل نیز به گونه‌ای طراحی شده است که در صورت لزوم جمع می‌شود و فضای کافی برای پوشش تخت‌خواب را در اختیار راننده قرار می‌دهد. تقوی اضافه کرد: پیش از این در محصولات با تناژ مشابه این محصول، مجبور به اضافه کردن باک بودیم که باعث می‌شد خودرو از گارانتی خارج شود اما در مدل جدید باک ۱۴۰ لیتری را تعبیه کرده‌ایم که مشکل رانندگان را حل می‌کند. همچنین تقوی از اضافه شدن آپشن هیتر آینه‌ها و پیش‌گرم‌کن برای گازوئیل در ایسوزو ۶ تن خبر داد.

* افزایش قیمت بابت آپشن نخواهیم داشت

وی در مورد افزایش قیمت این محصول جدید به واسطه ارائه آپشن‌های مختلف گفت: خودروی ۶ تن که اوایل سال آینده عرضه می‌شود، قرار نیست به واسطه برخورداری از آپشن‌ها افزایش قیمتی داشته باشد و چنان‌چه این اتفاق بیفتد به دلایل بازرگانی و مسائل دیگر است. تقوی افزود: لاستیک خودرو هم که از اهمیت بالایی برخوردار است، تیوبلس است. این لاستیک‌ها پیش از این به دلیل اهمیت ایمنی در خودروهای مسافری، روی مینی‌بوس‌ها استفاده می‌شد که قرار است روی تمام محصولات این شرکت استفاده شود تا ایمنی تمام این خودروها افزایش یابد. وی در پاسخ به سوال دیگری از روزنامه «دنیای خودرو» که آیا دو محصول جدید به طرح نوسازی ناوگان وارد می‌شوند یا خیر، گفت: بستگی دارد که تناژ این خودروها قابلیت ورود به طرح راهداری را داشته باشند. وی افزود: ما در این زمینه محدودیت واردات نداریم و توانایی تامین هر تعداد سفارشی را که از سوی سازمان‌ها ارائه شود، خواهیم داشت. تنها نیاز به زمان مشخصی برای تولید این تعداد داریم. تقوی به محصول دیگر این گروه با نام FVZ اشاره کرد و گفت: این محصول تا یک‌ماه و نیم دیگر به طور رسمی رونمایی خواهد شد. تاکنون تعداد مشخصی از این خودرو سفارش‌گذاری و وارد کشور شده است. وی در مورد این محصول گفت: این خودرو با دو کاربری کمپرسی و انواع کاربری‌های باری به بازار عرضه خواهد شد.

* الزامات استانداردسازی و مشتری

سعید خان‌محمدیان، مدیر خودروهای مسافری گروه بهمن نیز در ادامه این نشست گفت: پس از تغییراتی که در سطح مدیریتی انجام شد، نگاه به الزامات محصول با رویکرد به دو شاخص بوده است؛ الزامات استانداردسازی و الزامات مشتری. الزامات استانداردی حداقل‌های یک محصول را مشخص می‌کنند و الزامات مشتری حداکثرها را. وی ادامه داد: گروه بهمن الزامات مشتری را به عنوان هدف شرکت در نظر گرفته و برای رسیدن به الزامات راه‌حل‌هایی را ارائه داده است تا بتواند نیازها و خواسته‌های مشتریان را تامین کند. خان‌محمدیان همچنین گفت: در‌حال‌حاضر گروه بهمن در بخش خودروهای مسافری فعالیت خوبی دارد و محصولات شرکت سیباموتور نیز در بحث نوسازی ورود کرده‌اند. اگر شرایط ورود خودروهای جدید به طرح وجود داشته باشد، هر تعداد سفارشی را زودتر از زمان تعیین‌شده تامین خواهیم کرد.

* سهم ۵۴ درصدی از بازار کشنده‌های چینی

در ادامه این نشست، محمد صارمی، مسئول فروش سیباموتور گفت: در ۶ ماه اول سال جاری شرکت سیباموتور توانسته است سهم ۵۴ درصدی از بازار کشنده‌های چینی را به خود اختصاص دهد. وی افزود: این شرکت در بازار کامیونت‌ها نیز سهم ۱۰ درصدی را به دست آورده است که امیدواریم تا پایان سال جاری بتوانیم سهم بازار کامیونت ۶ تن را افزایش دهیم. صارمی با اشاره به این‌که استراتژی شرکت، سالانه ورود یک محصول جدید به بازار است، گفت: امسال نیز قرار است کامیونت ۸ تن یورو۵ به بازار عرضه شود. وی همچنین از ارتقای کامیونت ۶ تن سیباموتور به یورو۵ خبر داد. صارمی در ادامه افزود: نصب فیلتر dpf روی خودروها مشکلاتی را به همراه داشته است، بنابراین شرکت برای حل این مسائل قدم‌های روبه‌جلویی برای ارتقای محصولات خود به استاندارد یورو۵ برداشته است تا دیگر نیازی به DPF نباشد. صارمی در ادامه افزود: محصول ۵ تن از نظر ظاهری تغییراتی داشته و از نظر کیفی ارتقا یافته و این در حالی است که سعی کرده‌ایم افزایش قیمتی روی این محصول نداشته‌ باشیم.

* حضور جدی در بخش خدمات شهری

صارمی با بیان این‌که شرکت سیباموتور در زمینه خدمات شهری تلاش جدی را به کار گرفته است، گفت: کامیونت‌های ۶ تن با کاربری‌های متنوع شهری با استقبال خوبی به ویژه از سوی شرکت‌های پسماند روبه‌رو شد. وی تهران را شهری با ریه‌های بیمار خواند و گفت: همه صنعتگران باید تلاش کنند تا آلودگی هوای کلانشهرها کاهش پیدا کند. مسئول فروش سیباموتور با بیان این‌که سهم خودروها از آلودگی هوا ۲۰ درصد است، افزود: سیباموتور در کنار صنعت، رسالت زیست‌محیطی را هم در نظر می‌گیرد و تمام تلاش ما این است که محصولی را با کمترین آلایندگی تولید کنیم. وی با بیان این‌که مزیت‌های شرکت سیباموتور را مصرف‌کنندگان برای ما تعریف می‌کنند نه مسئولان و مدیران شرکت، ادامه داد: رضایتمندی مشتری، اولویت سیباموتور است و به قول مدیرعامل سیباموتور اگر تنها یک صندلی در شرکت وجود داشته باشد، به طور قطع متعلق به مشتری خواهد بود.

* تنها کشنده چینی ‌پذیرفته‌شده در طرح نوسازی

مسئول فروش سیباموتور همچنین از جدیت سیباموتور در حضور در طرح نوسازی ناوگان فرسوده خبر داد و گفت: طی ۴ ماه اخیر ۶۵ دستگاه ماشین به طرح نوسازی تحویل داده‌ایم. وی با اشاره به این‌که تمام شرکت‌ها با مشکلات تامین منابع مالی دست‌به‌گریبان هستند،‌ افزود: محصول سیباموتور تنها کشنده چینی بوده که در طرح نوسازی ناوگان فرسوده مورد قبول واقع شده است. صارمی در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه «دنیای خودرو» در مورد حرکت به سمت افزایش داخلی‌سازی و انتقال فناوری گفت: یکی از اولویت‌های ما فروش با میزان داخلی‌سازی بالاتر است اما این موضوع نیز محدودیت‌های خود را دارد. به گفته وی، سیباموتور از ۲۰ نماینده فروش و خدمات پس از فروش برخوردار است و طی یک برنامه قرار است تمامی نمایندگی‌ها قابلیت فروش داشته باشند.

* قابلیت‌های جدید در بخش کاربری‌سازی

علیرضا عرب‌احمدی، مدیر کاربری‌سازی بهمن‌دیزل هم در ادامه این نشست با اشاره به بخش کاربری‌سازی این گروه گفت: بخش‌های جدیدی را برای کاربری‌سازی در نظر گرفته‌ایم. وی ادامه داد: با تکنولوژی آلمان یونیت سردکننده را به بازار وارد کرده‌ایم که کار مشترک آلمان و ژاپن بوده است. از این رو می‌توانیم شاهد کاهش هزینه‌های مصرف‌کنندگان باشیم. عرب‌احمدی همچنین از ورود شرکت به بحث ساخت بالابرها خبر داد و گفت: با کمک یک شرکت ایتالیایی بالابرهای ۲۱ تا ۳۲ متری را به کاربری‌های شرکت اضافه کرده‌ایم که نصب و صفحه‌بندی آن‌ها در ایران انجام می‌شود. مدیر کاربری‌سازی گروه بهمن‌ با اشاره به چندمنظوره بودن این بالابرها گفت: بالابرهای جدید شرکت به منظور استفاده در صنایع برق، آتش‌نشانی، امدادونجات مناسب هستند. وی افزود: کاربری دیگری که به شرکت اضافه شده است، بالابر هیدرولیکی است که می‌توان در کامیون‌های باربری از آن‌ها به منظور بارگیری و تخلیه استفاده کرد. این بالابرها می‌توانند مورد استفاده شرکت‌های حمل‌ونقلی، باربری و شرکت‌های پخش باشند. وی در مورد مزیت استفاده از این بالابرها گفت: بالابرهای هیدرولیکی کاهش نیروی انسانی را به همراه خواهند داشت و راننده می‌تواند بدون کمک شخص دیگری از این بالابرها استفاده کند.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=3919
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)