چهارشنبه 23 می 2018 - 0:06

شمول قوانین کار به کارکنان مناطق آزاد و ویژه

کارکنان مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی، مشمول قوانین کار و تامین اجتماعی هستند.

کارکنان مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی ، مشمول قوانین کار و تامین اجتماعی هستند.

به گزارش نگاه اقتصادی از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، بر اساس دستور اداری که به تمامی ادارات کل بیمه ای سازمان تامین اجتماعی صادر شده است، شمول قانون کار و تامین اجتماعی بر کارکنان مناطق آزاد تجاری- صنعتی از تاریخ ٨٢/١/١۶ و مناطق ویژه اقتصادی از تاریخ ٨۴/٩/۵ و سایر شاغلین در هر دو منطقه (افرادی که در زمره کارکنان این دو منطقه قرار ندارند) از آغاز اشتغال و احراز رابطه مزد بگیری فی مابین کارگر و کارفرما محرز است.

گفتنی است، بر این اساس، کارکنان مناطق آزاد تجاری- صنعتی از تاریخ ٨٢/١/١۶ و مناطق ویژه اقتصادی از تاریخ ٨۴/٩/۵ و سایر شاغلین در هر دو منطقه ( افرادی که در زمره کارکنان این دو منطقه قرار ندارند) از آغاز اشتغال و احراز رابطه مزد بگیری فی مابین کارگر و کارفرما مشمول بیمه بیکاری هستند.

انتظار می رود کارفرمایان جهت رعایت موضوع در هنگام ارسال لیست و پرداخت حق بیمه اقدام لازم به عمل آورند . بدیهی است کلیه مقرراتی که در خصوص مشمولین قانون کار مترتب است بر افراد مذکور نیز لازم الاجرا خواهد بود و لازم است در این خصوص حق بیمه مزایای انگیزشی و سه درصد بیمه بیکاری افراد مذکور از تاریخ های ذکر شده محاسبه شود.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=5556
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)