جمعه 14 سپتامبر 2018 - 3:36

کاهش ۳۸ درصدی تولید خودرو در مردادماه ۹۷

میزان تولید خودرو از ۱۴۴هزار و ۳۷۰ دستگاه در مردادماه سال گذشته، به ۸۹هزار و ۴۵۰ دستگاه در مردادماه امسال کاهش پیدا کرده است.

بنا بر جدیدترین آمارهای رسمی متشر شده درخصوص تولید خودرو در مردادماه امسال توسط شرکت‌های خودروساز داخلی، به‌طور میانگین ۳۸ درصد تولید خودرو در مردادماه امسال کاهش پیدا کرده و میزان تولید از ۱۴۴هزار و ۳۷۰ دستگاه در مردادماه سال گذشته، به ۸۹هزار و ۴۵۰ دستگاه کاهش پیدا کرده است.

به گزارش نگاه اقتصادی، تولید خودروهای سواری از ۱۳۵هزار و ۶۸۰ دستگاه در ماه مشابه سال گذشته به میزان ۸۳هزار و ۷۸۷ دستگاه در مردادماه امسال رسیده و حدود ۳۸٫۲ درصد نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

در مردادماه امسال تولید انواع وانت با کاهش ۳۷٫۹ درصدی همراه بوده و از ۷۰۷۹ دستگاه در ماه مشابه سال قبل به حدود ۴۳۹۳ دستگاه کاهش پیدا کرده است.

اما در نقطه مقابل شاهد افزایش تولید ۱۸۴٫۲ درصدی خودروهای ون نسبت به سال گذشته هستیم که از ۵۷ دستگاه در مردادماه سال گذشته به میزان ۱۶۲ دستگاه در مردادماه سال جاری افزایش پیدا کرده است.

در کنار خودروهای ون، تولید انوع خودروی مینی‌بوس و میدل‌باس (سایز متوسط) نیز با افزایش ۹۶٫۸ درصدی همراه بوده و از ۹۳ دستگاه در مردادماه سال گذشته به میزان ۱۸۳ دستگاه در مردادماه امسال افزایش پیدا کرده است.

اما در مقابل شاهد کاهش ۶۳٫۶ درصدی آمار تولید اتوبوس در مردادماه امسال در مقایسه با ماه مشابه سال قبل و رسیدن میزان تولید از ۱۶۲ دستگاه به ۵۹ دستگاه هستیم.

در پایان هم انواع کامیونت، کامیون و کشنده با افت تولید ۳۳٫۳ درصدی همراه بوده‌اند و میزان تولید آنان به چیزی حدود ۸۶۶ دستگاه در مردادماه رسیده است. این درحالی است که مردادماه سال گذشته ۱۲۹۹ دستگاه خودروی سنگین و نیمه‌سنگین باری تولید شده بود.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=6685
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)