یکشنبه 24 مارس 2019 - 10:21

اقتصاد سفر؛ از تامین مالی تا هزینه‌کرد بهینه

با انتخاب چند گزینه منطقی و برآورد هزینه‌های هرکدام، می‌توانید بسنجید با حداکثر پس‌انداز ممکن چه زمانی می‌توانید به کدام‌یک از این مقاصد بروید.

نگاه اقتصادی، محمدعلی دیانتی‌زاده – شاید شما نیز جزو آن دسته از آدم‌ها باشید که رفتن به سفر را مستلزم بی‌نیازی کامل از مال دنیا می‌دانند و می‌پندارند کسانی که اهل سفرند یا به‌اندازه کافی پول دارند یا بیش از اندازه آسان‌گیر.

جالب است بدانید بسیاری از اهالی سفر اعم از داخلی و خارجی، نه به آن معنا که در ذهن شماست پولدارند و نه آن‌قدرها جان‌سخت یا بی‌فکر که بتوانند با جیب خالی به سفر بروند.

* هدف‌گذاری صحیح

چند گزینه منطقی برای سفر خود را انتخاب کنید و هزینه‌های هر کدام را برآورد کنید. بدین‌ترتیب می‌توانید بسنجید با حداکثر پس‌اندازی که برایتان امکان دارد، چه زمانی می‌توانید به کدام‌یک از این مقاصد بروید.

* آگاهی از اطلاعات لازم

از فضای مجازی برای آگاهی از مناسب‌ترین زمان سفر، کمترین قیمت‌های بلیت رفت‌وبرگشت و مقرون به صرفه‌ترین هتل‌ها کمک بگیرید.

* تخصیص حساب پس‌انداز

قدم اصلی برای تامین مالی سفر، پس‌انداز است که قدری زمان می‌برد و مشروط به مدیریت هزینه است.

یکی از حساب‌های بانکی راکد خود را به واریز مبالغ مربوط به پس‌انداز اختصاص دهید. در صورت لزوم حساب پس‌انداز جداگانه برای مسافرت باز کنید و با فعال‌سازی اطلاع‌رسانی پیامکی آن مدام از افزایش مانده‌حساب خود حتی با کمترین واریز مطلع شوید تا تشویق به تکمیل موجودی لازم برای رفتن به سفر مد نظرتان شوید.

* پیش‌بینی‌های قبلی

پیش‌بینی‌های قبلی برای نحوه رفت‌وبرگشت، خورد و خوراک، محل اقامت و دیگر ملزومات سفر، بی‌شک به کاهش هزینه‌های شما کمک خواهد کرد.

* پایبندی به برنامه‌ریزی‌ها

این را بدانید که اگر آدمی برای انجام کاری مصمم باشد، راه آن را نیز خواهد یافت و آن‌گاه برای پیمودن این راه برنامه‌ریزی خواهد کرد و خود را مقید به پایبندی به این برنامه خواهد دانست.

مهم این است شما واقعا چقدر به مسافرت رفتن علاقه‌مند باشید.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=9541
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)