پنج‌شنبه 30 آگوست 2018 - 3:28

درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان تفرش افتتاح شد

برای ساخت و تجهیز این طرح ١٢٠ میلیارد ریال از محل منابع تامین اجتماعی هزینه شده است.

درمانگاه تامین اجتماعی پروفسور حسابی تفرش با حضور استاندار مرکزی، نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی و معاون درمان سازمان تامین اجتماعی، همزمان با هفته دولت افتتاح شد.

به گزارش نگاه اقتصادی از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، معاون درمان سازمان تامین اجتماعی در مراسم افتتاح این مرکز درمانی گفت: هزینه درمانی این سازمان در سال ٩٢ بالغ بر ٧ هزار میلیارد تومان بوده که در سال جاری به ٢۶ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

مهدی درخشان اظهار کرد: ۴٢ میلیون نفر در کشور تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند که از این میزان ۶ میلیون نفر مستمری‌بگیر هستند.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی کشور با بیان اینکه این سازمان دارای ٨٠ بیمارستان، ٢٩٠ مرکز درمانی سرپایی و ١٠ هزار و ٨٠٠ تخت بیمارستانی است، گفت: ١٠ درصد تخت بیمارستانی کشور به سازمان تامین اجتماعی تعلق دارد.

درخشان بیان داشت: سازمان تامین اجتماعی با ٨۴٣ بیمارستان و ١١٨ کلینیک و ۴۵ هزار مرکز درمانی طرف قرارداد است و برای هفته دولت ١٠ مرکز درمانی بزرگ را افتتاح می کند.

وی تصریح کرد: ۴٣ مرکز درمانی در نقاط مختلف کشور در دست ساخت و ۵٨ مرکز نیز در حال مطالعه از سوی سازمان تامین اجتماعی است.

درخشان افزود: سازمان تامین اجتماعی در راستای کیفیت بخشی و اصلاح نظام سلامت تلاش دارد سطح خدمات رسانی را بالا ببرد که توسعه فناوری اطلاعات و الکترونیکی شدن پرونده درمانی بخشی از این اقدامات است.

استاندار مرکزی نیز در این آیین گفت: پروفسور حسابی از افتخارات مهم ایران و این استان است که در توفیقات علمی کشور سهم زیادی داشته است.

علی آقازاده افزود: تفرش به دیار نخبگان شهرت دارد و پروفسور حسابی خدمات زیادی به جامعه ارائه کرده و انتخاب نام وی برای مرکز درمانی تامین اجتماعی تفرش برازنده است.

وی بیان کرد: تلاش های زیادی برای ایجاد مرکز درمانی پروفسور حسابی در شهرستان تفرش صورت گرفته که امید است خدمات مطلوبی به مردم این شهرستان ارائه شود.

نماینده مردم فراهان، آشتیان و تفرش در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: اقدام‌ های متعددی برای آماده سازی مرکز درمانی پروفسور حسابی در شهرستان تفرش به کار گرفته شد.

محمد حسینی افزود: عملیات اجرایی این طرح از سال ٩۴ آغاز شده و در کوتاه ترین زمان ممکن به بهره برداری رسید.

وی بیان کرد: مرکز درمانی پروفسور حسابی در شرایط امروز اقتصادی توسط تامین اجتماعی راه اندازی شده و سرعت انجام کار قابل تقدیر است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی نیز گفت: مرکز درمانی پروفسور محمود حسابی در زمینی به وسعت حدود سه هزار و ٩٠٠ متر مربع با ٢ هزار و ٢۵٠ متر مربع زیربنا در سه طبقه ایجاد شده است.

ثریا پازوکی افزود: برای ساخت و تجهیز این طرح ١٢٠ میلیارد ریال از محل منابع تامین اجتماعی هزینه شده است.

وی اظهار کرد : در این درمانگاه پزشک، دندانپزشکی، آزمایشگاه، داروخانه، تزریقات، اتاق احیا و گچ گیری مرکز دایر است و با آغاز به کار آن زمینه اشتغال ١۴ نفر در یک شیفت کاری فراهم شده است.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=6365
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)