شنبه 6 آوریل 2019 - 2:45

سیل اخیر، سفرهای نوروزی و تلفات آن را کاهش داد

امسال موضوع تصادفات مربوط به سفرهای نوروزی، تحت‌الشعاع خبرهای مربوط به سیل و خسارات و تلفات آن کمتر مورد توجه قرار گرفت.

نگاه اقتصادی، محمدعلی دیانتی‌زاده – در نوروز امسال هم مانند سال‌های گذشته به‌شکلی هر روزه در میان اخبار بخش حوادث خبرگزاری‌ها، خبرهایی در مورد تصادفات جاده‌ای و تلفات جانی آن‌ها دیده می‌شد اما این بار موضوع تصادفات مربوط به سفرهای نوروزی تحت‌الشعاع خبرهای مربوط به سیل و خسارات و تلفات آن، کمتر مورد توجه قرار گرفت.

اما سیل خانمان‌برانداز و مرگ‌باری که بسیاری از مناطق کشور را در بر گرفت و به انسداد برخی جاده‌ها در ایام نوروز انجامید، تا حدودی از حجم مسافرت‌های نوروزی کاست و به تبع آن تصادفات جاده‌ای و تلفات آن را نیز کاهش داد. این در حالی است که کشته‌شدگان تصادفات رانندگی در نوروز سال گذشته (۱۳۹۷) نسبت به سال قبل از آن (۱۳۹۶) افزایش قابل توجهی یافته بودند.

به گفته رییس‌پلیس راهور ناجا، علاوه بر شرایط جوی، بهبود رفتارهای ترافیکی و هدایت و مدیریت ترافیکی نیز در کاهش کشته‌های تصادفات رانندگی موثر بوده‌اند.

این روند همچنان با اصلاح فرهنگ رانندگی، افزایش ایمنی جاده‌ها و خودروها قابل تداوم است.

طبق تحقیقات و اعلام پلیس راهور، حوادث جاده‌ای علت ۵۰ درصد کشته‌شدن افراد به‌صورت غیرعمد است و تقریباً ۶ درصد درآمد ناخالص کشور در تصادفات از بین می‌رود.

چراکه نیمی از افراد فوتی در حوادث جاده‌ای را افراد زیر ۴۰ سال تشکیل می‌دهند و عملاً جامعه نیروی کار و فعال خود را در جاده‌ها از دست می‌دهد.

امید آن‌که همه دستگاه‌های به‌ویژه دستگاه‌های متولی امر در هر یک از سه بخش مذکور، به‌صورت اجرایی‌تر و عملیاتی‌تر هدف بزرگ کاهش تلفات جاده‌ای ایران را دنبال کنند.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=9934
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)