سه‌شنبه 22 آگوست 2023 - 7:34
در نشست کمیته تخصصی مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم در صنعت بیمه مطرح شد:

ضرورت اتخاذ راهبرد مشترك ویژه مبارزه با پولشویی در صنعت بیمه

عبداللهی گفت: متناسب سازی شاخص‌های مقابله با پولشویی در صنعت بیمه و اصلاح آیین نامه‌های مرتبط در دستور کار کمیته تخصصی مبارزه با پولشویی قرار دارد.

مدیرکل بازرسی، حسابرسی داخلی و مبارزه با پولشویی بیمه مرکزی گفت: ارائه راهکارهای کاربردی برای یکسان سازی عملکرد صنعت بیمه در حوزه مبارزه با پولشویی یک ضرورت آشکار است.

به گزارش نگاه اقتصادی از بیمه مرکزی، هادی عبداللهی که در جمع مدیران و کارشناسان حوزه مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم صنعت بیمه سخن می‌گفت با اعلام این مطلب، افزود: متناسب سازی شاخص‌های مقابله با پولشویی در صنعت بیمه و اصلاح آیین نامه‌های مرتبط در دستور کار کمیته تخصصی مبارزه با پولشویی قرار دارد.

وی با اشاره به چالش‌ها و فرصت‌های مبارزه با پولشویی در صنعت بیمه، اظهار داشت: بهره‌گیری از ابزار قانونی و انجام وظایف مبارزه با پولشویی نباید به گونه‌ای باشد که در انجام وظایف صنعت بیمه و سرمایه‌گذاری‌های سالم در آن اختلال ایجاد کند.

مدیرکل بازرسی، حسابرسی داخلی و مبارزه با پولشویی بیمه مرکزی در همین راستا گفت: توسعه صنعت بیمه به سرمایه‌گذاری‌های متنوع وابستگی تام دارد و در کنار ماموریت محوله، مقابله با ورود پول‌های آلوده، باید برای مانع زدایی در بخش سرمایه‌گذاری تلاش کنیم.

عبداللهی از صنعت بیمه به عنوان یک مجموعه سرمایه انسانی محور یاد کرد و افزود: جذب اطمینان عمومی در گرو رفع دست اندازهای موجود است که در نهایت به توسعه صنعت بیمه و بسط آرامش در جامعه منتهی خواهد شد.

گفتنی است در این نشست معاون نظارت و تنظیم مقررات مرکز اطلاعات مالی وزارت امور اقتصادی و دارایی با قدردانی از تلاش‌های مدیران مبارزه با پولشویی در صنعت بیمه بر ضرورت بومی شدن دانش مبارزه با پولشویی در کشور و صنعت بیمه تاکید کرد.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=13359
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)