سه‌شنبه 12 مارس 2024 - 12:52

کاشت 2200 اصله نهال توسط گروه وطن زرین

خانواده وطن‌زرین به مناسبت روز درختکاری ۲۲۰۰ اصله نهال در تهران، قم و بوشهر به دست زمین سپردند تا پیمانشان با طبیعت و محیط زیست را تجدید کنند.

در سراسر جهان رعایت اهمیت رشد درختان و نگهداری از آن‌ها برای قرن‌هاست که مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش نگاه اقتصادی، روز درختکاری، فرصتی‌ است تا اهمیت و ارزش درختان را در زندگی‌مان جشن بگیریم. درختان از آلودگی هوا و آب می‌کاهند، از تنوع زیستی محافظت می‌کنند، خاک را غنی می‌کنند و بیشتر کربن جهان را از جو جدا می‌کنند. اغراق نیست اگر بگوییم درختان برای زندگی حیاتی هستند.

درختان با جذب مقادیر زیادی دی‌ اکسید کربن (CO2) نقش حیاتی در تنظیم آب و هوا و الگوهای آن دارند. سازمان ملل متحد (UN) تخمین زده است که جنگل‌ها حدود ۵۰ درصد کربن، بیشتر از کربن موجود در جو دارند. وقتی درختان قطع می‌شوند و جنگل‌ها از بین می‌روند، کربن موجود در آن‌ها آزاد می‌شود و این یکی از عوامل اصلی گرمایش جهانی و بحران محیط زیست است. طبق گزارش سازمان ملل، جنگل‌زدایی بیش از ۲۰ درصد از انتشار CO2 جهانی را تشکیل می‌دهد. با این حال اهمیت درختان فقط ار این نظر نیست. درختان مزایای بسیار دیگری از جمله کمک به تامین امنیت غذایی و حفاظت از معیشت و ارتقای سلامت و رفاه را به همراه دارند.

لینک ویدیو: https://www.aparat.com/v/7gnpk

خانواده وطن‌زرین، به رسم هر ساله خود، در راستای تعهد به توسعه پایدار و مسئولیت اجتماعی، به مناسبت روز درختکاری ۲۲۰۰ اصله نهال در تهران، قم و بوشهر به دست زمین سپردند تا پیمانشان با طبیعت و محیط زیست را تجدید کنند.

۱۰۰ اصله نهال زبان گنجشک در پارک جنگلی چیتگر تهران، ۲۰۰۰ اصله نهال کهور پاکستانی و آکاسیا در پارک جنگلی روستای عیسوند استان بوشهر و ۱۰۰ اصله نهال توت نر در کارخانه نوابهداشت، یکی از زیرمجموعه‌های گروه وطن‌زرین، کاشته شد.

اعضای خانواده وطن‌زرین به پاس مهری که طبیعت به ما ارزانی داشته است با این گروه همراه شدند و به‌نام خود درختی کاشتند.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=13707
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)