با حمایت و مشارکت بانک انصار، هفتمین همایش سالانه بانکداریالکترونیک و نظامهای پرداخت با محوریت نوآوری، بازیگران جدید وکارآیی در کسبوکارمالی باحضور دکترجهرمی وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات، ولیالله سیف؛ رییس کل بانک مرکزی، علی دیواندری؛ رییس پژوهشکده پولی و بانکی و آیتالله ابراهیمی مدیرعامل بانک انصار و جمع کثیری از مدیران عامل بانک ها وموسسات اعتباری، مسئولان اقتصادی و مالی، استادان و دانشجویان دانشگاهها، فعالان و علاقهمندان عرصه بانکداری و مالی- اعتباری و فناوری های اطلاعات در روزهای دوم و سوم بهمن ماه در مرکز همایشهای بینالمللی برج میلاد برگزار شد.
به گزارش نگاه اقتصادی از اداره کل روابط عمومی و تبلیغات، محمدجواد آذریجهرمی، وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات در این همایش طی سخنانی نظام بانکی کشور را در نقطه آغاز بانکداری مجازی دانست و دکتر ولیالله سیف رییسکلبانکمرکزی بر لزوم توجه شبکه بانکی به سودآوری از طریق ارایه خدمات و نظام کارمزدی تأکید کرد.
همچنین ناصر حکیمی؛ معاون فناوریهای نوین بانک مرکزی به تشریح نقش فینتکها، استارتآپها و شرکتهای فناوری اطلاعات در توسعه نظام بانکداری جهان و چالشهای آنان در ایران پرداخت و علی دیواندری؛ دبیر این همایش، جایگاه ایران را در استفاده از فناوری اطلاعات بانکی براساس شاخصهای جهانی، قابل قبول دانست.
بنابراین گزارش، در بعداز ظهر روز دوم همایش، کوروش رحمانی؛ یکی از کارشناسان مدیریت شعب بانک انصار استان قزوین به ارایه مقاله خود در سالن ۵ ساختمان همایش های برج میلاد پرداخت که باهمکاری عباس بیگدلی و سیدابوالفضل حسینی تدوین کرده بود.
گزارش اداره کل روابط عمومی و تبلیغات بانک انصار حاکی از آن است که در حاشیه این همایش دو روزه و در طبقات اول و دوم سالن اصلی، نمایشگاهی از دستاوردها، برنامهها و خدمات بانکها، موسسات اعتیاری، فینتکها، شرکتهای خدمات الکترونیک و استارتآپها نیز تشکیل شد و اداره کل روابط عمومی و تبلیغات بانک انصار با همکاری و حضور اداره کل بازاریابی، معاونت برنامهریزی و هدایتهای راهبردی، معاونت بانکداری و معاونت فناوری اطلاعات و ارتباطات با برپایی غرفهای در محل مناسب و طراحی مطلوب به ارایه دستاوردها، خدمات، برنامهها و مزیتهای رقابتی بانک پرداخت که مورد استقبال بازدیدکنندگان قرارگرفت.
سیدحمیدخالقی؛ مدیرکل روابطعمومیو تبلیغات بانک انصار نیز طی گفتوگویی از ارایه خدمات الکترونیکی این بانک در سراسر کشور و عقد قرارداد با بسیاری از شرکت ها و موسسات و متقاضیان بهرهمندی از خدمات الکترونیک بانک خبر داد و درخصوص دستاوردهای برپایی این غرفه گفت: طی دو روز برپایی این غرفه، تعدادی از مشتریان، سهامداران، مسئولان شرکتهای فینتک، استارتآپها و موسسات فناوری اطلاعات با حضور در غرفه ضمن آشنایی با خدمات این بانک و اعلام آمادگی برای همکاری و بسط آن، درخواست خود را مبنی بر بهرهمندی از خدمات الکترونیکی انصار مطرح کردهاند و شرکتسامانه الکترونیک انصار براین اساس متعهد شد که از طریق هماهنگی با معاونت فناوری اطلاعات و ارتباطات، امکانات الکترونیکی مربوط به خدمات عمومی و ویژه بانک ازجمله کارتهای شهروندی و دستگاههای کارتخوان و پیشخوانهای بانکی را برای گسترش به همه نقاط کشور توسعه دهد.
درپایان این گزارش آمده است که علی دیواندری؛ دبیر هفتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت باحضور خود در غرفه بانک انصار از مسئولان بانک انصار و متصدیان برپایی غرفه به خاطر همکاری و مساعدت به برپایی هرچه بهتر همایش مذکور، قدردانی کرد.