شرکتهای تویوتا با ارزش برند ۵۳میلیارد و ۴۰۴میلیون دلار و مرسدسبنز با ارزش برند ۴۸میلیارد و ۶۰۱میلیون دلار توانستند جایگاه خود را به عنوان هفتمین و هشتمین برند برتر جهان تثبیت کنند.
به گزارش نگاه اقتصادی، در لیست جدید برترین برندهای جهان که توسط موسسه اینتربرند منتشر شده است، ارزش برند تویوتا ۶ درصد و ارزش برند مرسدسبنز ۲ درصد افزایش را در مقایسه با سال گذشته میلادی نشان میدهد.
بر اساس رتبهبندی امسال موسسه اینتربرند از برترین برندهای سال ۲۰۱۸ که روز ۱۲ مهرماه اعلام شد و نیز بنا بر گزارشهایی که در نشست برترین برندهای جهان طی روز ۱۷ مهرماه در شهر نیویورک آمریکا ارائه شد، در رتبه اول تا ششم این لیست به ترتیب این برندها قرار دارند:
– اپل با ارزش ۲۱۴میلیارد و ۴۸۰میلیون دلار (با ۱۶ درصد رشد)
– گوگل با ارزش ۱۵۵میلیارد و ۵۰۶میلیون دلار (با ۱۰ درصد رشد)
– آمازون با ارزش ۱۰۰میلیارد و ۷۶۴میلیون دلار (با ۵۶ درصد رشد)
– مایکروسافت با ارزش ۹۲میلیارد و ۷۱۵میلیون دلار (با ۱۶ درصد رشد)
– کوکاکولا با ارزش ۶۶میلیارد و ۳۴۱میلیون دلار (با ۵ درصد افت)
– سامسونگ با ارزش ۵۹میلیارد و ۸۹۰میلیون دلار (با ۶ درصد رشد)