چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸

نیروی انسانی؛ مهم‌ترین عامل پیشرفت و توسعه یک سازمان

اولین گردهمایی روسای شعب استان‌های اصفهان، قم، مرکزی و چهارمحال بختیاری بانک ایران‌زمین در سال ۹۸ برگزار شد.

اولین گردهمایی روسای شعب استان های اصفهان، قم، مرکزی و چهارمحال بختیاری با حضور مدیراستان با هدف بررسی عملکرد سال ۹۷ و تبیین سیاست ها و برنامه های سال ۹۸ برگزار شد.

به گزارش نگاه اقتصادی از روابط عمومی بانک ایران‌زمین، سبزواری مدیراستان در ابتدا موارد مطروحه درجلسه ویدیوئی مدیران مناطق بانک با حضور مدیر عامل، معاونت عملیات بانکی و مدیر امور شعب استان ها را عنوان و پیام تبریک و قدردانی مدیران محترم ارشد را به همکاران ابلاغ نمود و اهم موارد مطروحه از قبیل: تلاش جهت استمرار حرکت رو به رشد سال ۹۷ در سال جاری ، ارائه ایده های جدید، نقش هر مدیر شعبه به عنوان مدیر عامل، آسیب شناسی و چاره اندیشی در مورد نقاط ضعف، استمرار طرح شعب یک هزار میلیاردی، تمرکز روی بانکداری مدرن، تغییر ترکیب منابع، کاهش متوسط نرخ سود پرداختی، سرمایه گذاری روی نیروی انسانی، تمرکز بر بازاریابی علمی و پیشرفته را از توصیه های مدیران ارشد بانک دانست.

وی به نکات ضروری در دستیابی به اهداف سال ۹۸ با توجه به شعار سال جدید “خیزش ۹۷ و پرواز ۹۸” پرداخت و عصر کنونی را عصر رقابت های تنگاتنگ بین بنگاه های اقتصادی عنوان کرد و بقاء سازمان را در گروی تلاش بی وقفه در محیط پویا و رقابت سالم دانست، همچنین با اشاره به محدودیت های همه سازمان های اقتصادگرا توجه به قیمت تمام شده پول را از اصول پیشرفت در جهت دستیابی به اهداف عالی بانک برشمرد.

سبزواری اتکا به منابع گران قیمت در جهت جذب منابع در برهه ای از زمان را هرچند موثر لیکن به عنوان یک نسخه موقت قلمداد و جایگزین کردن سایر خدمات متنوع بانکی، تمرکز بر ارائه خدمات خوب و ارزنده از قبیل صدور انواع ضمانت نامه، گشایش ال سی داخلی، کارت هدیه، درگاه پرداخت الکترونیک و سایر خدمات بانکی را راه گشا و نقطه عطف در جهت رشد و اعتلای سازمان دانست.

سبزواری با بیان اینکه دقت، سرعت و صحت باید سر لوحه برای انجام دادن به کار مشتریان قرار گیرد ارائه خدمات مناسب و مطلوب را همراه با استراتژی اشتیاق در گفتار و کردار همکاران مهم و تاثیر گذار عنوان نمود و اظهار داشت: با وفاق و همدلی بین کلیه همکاران امورات مشتریان به نحو مطلوب انجام می شود.

وی با اشاره به فراهم بودن زیر ساخت های فنی و عملیاتی در حوزه های متنوع از قبیل: درگاه پرداخت اینترنتی، موبایل بانک و تلفن بانک، توسعه و ترویج این مهم را بسیار حیاتی عنوان و افزود: باید در سال جدید حداقل ۸۰ درصد مشتریان شعب جزء کاربران فعال و استفاده کنندگان خدمات غیر حضوری بوده و در زمینه سازی رشد و تعالی بانکداری الکترونیک و تحقق اهداف افق سال ۱۴۰۰ به عنوان بانک تمام دیجیتال تلاش کنیم.

مدیر استانی بانک ایران زمین اشراف اطلاعاتی همکاران در همه زمینه های تخصصی بانکداری الکترونیک را امری اجتناب ناپذیر عنوان و گفت: در سال جدید از هیچ کس پذیرفته نیست تا از خدمات بانک اطلاع ۱۰۰ در صدی نداشته باشد و ضروری است اول خودمان از محصول استفاده کنیم تا بتوانیم به نحو مطلوب به مشتری نیز معرفی کنیم.

وی یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار در پیشرفت و توسعه یک سازمان را نیروی انسانی با شاخصه های تعهد، تخصص، سالم،کارآمد و دلسوز برشمرد و آمیختگی آنرا با پیشرفت و تکنولوژی موثر در نیل به اهداف سازمانی عنوان کرد و با اشاره به جوان گرایی های صورت گرفته در سال ۹۷ و ارتقاء همکاران مستعد، تلاش بیش از پیش پرسنل را جهت ترسیم آینده ای درخشان در کنار تحمل سختی ها و دشواری ها برای بانک خواستار شد.

سبزواری همچنین با اشاره به طرح های ابلاغی در سال ۹۷ افزود: یکی از عوامل افزایش توان عملیاتی،کاهش سرفصل مطالبات غیر جاری و به تبع آن کاهش میزان ذخیره گیری در پایان سال بابت تسهیلات معوق و مشکوک الوصول و بازوی دیگر و مکمل آن را توجه به فعالسازی حساب های راکد و کم کار و نگاه ویژه به جذب منابع ارزان قیمت دانست.

مدیر منطقه تربیت نیروی انسانی، شناسایی پتانسیل ها، ظرفیت ها و قابلیت های پرسنل و پرورش آنان را به عنوان آینده سازان و سکان داران هدایت سازمان را از اهم وظایف مدیران شعب دانست و افزود: یکی از راه های تبلیغ موثر بانک اعطای چک به افراد معتبر است که از همین طریق شناسایی سایر مشتریان نیز تسهیل شده و اعتبار در جامعه کسب می گردد و در صورت نبود نظارت، دقت و رعایت اصول ایمنی موجبات بی اعتباری بانک فراهم خواهد شد و ضرورت دارد احراز هویت و موارد پیشگیری به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

در ادامه بهزاد ترویجی کفیل معاونت مالی و اداری منطقه به ضرورت استفاده از امکانات داشبورد مدیریتی وسایرسیستم های گزارشگری متنوع پرداخت و گفت: این سامانه ها اطلاعات به موقع و موثری را در اختیار شعبه و استفاده کنندگان قرار می دهد که می توان با تجزیه و تحلیل آمار استخراجی به نقاط ضعف پی برد و در جهت رفع آن برنامه ریزی دقیق انجام داد.

وی در ادامه به مسائلی نظیر درآمد های غیر مشاع، صدور کارت هدیه، چیدمان شعب، و تسریع در ارسال پاسخ مکاتبات اشاره و با حضار گفت‌وگو کرد.

در ادامه سید حسن طباطبایی، رییس شعبه هشت بهشت به نمایندگی از روسای شعب منطقه، مشکلات و نقطه نظرات و پیشنهادهای همکاران را عنوان کرد.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=10350
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)