جمعه 11 نوامبر 2022 - 2:22

10 نکته کاربردی برای کاهش هزینه‌ها و پس‌انداز بیشتر

راهکارهای معرفی‌شده به شما کمک می‌کند تا در پایان ماه و فصل بخشی از هزینه‌های خود را کاهش داده و مبلغ قابل توجهی را پس‌انداز کنید.

در بسیاری از اوقات سخت‌ترین مرحله پس‌انداز کردن، شرع کردن آن است. بیشتر ما فکر می‌کنیم برای شروع این کار شرایط مالی یا سبک‌ زندگی خاصی نیاز است. این فکر باعث می‌شود که مدام این کار را عقب بیندازیم و آن را شروع نکنیم. اما حقیقت این است که آن شرایط رویایی تا زمانی که صرفه‌جویی و پس‌انداز کردن را شروع نکنیم، فراهم نمی‌شود.

با اینکه صرفه‌جویی مالی و مدیریت سرمایه بیش از هر چیز به شرایط اقتصادی جامعه ارتباط پیدا می‌کند اما با رعایت یکسری از نکته‌ها و ترفندها می‌توان بخشی از هزینه‌ها را به شکلی کاهش داد تا در پایان ماه یا سال پس‌انداز قابل توجهی داشته باشیم.

در این مطلب راهکارهای ساده‌ای را معرفی کرده‌ایم که می‌توانید جهت صرفه‌جویی در هزینه‌ها و پس‌انداز کردن، از آن‌ها بهره ببرید.

1. ثبت و نظارت بر هزینه‌ها

اولین قدم برای شروع یک پس‌انداز درست و اصولی این است که هزینه‌‌های خود را ثبت کنیم و هر ماه جزئیات مربوطه و بخش‌های کم‌خرج و پرخرج را بررسی کنیم. همچنین می‌توانیم تراکنش‌های خود را در دسته‌بندی‌های مختلف قرار دهیم و در صورت نیاز یادداشتی برای آن‌ها بنویسیم. با انجام این کارها می‌توانیم هزینه‌های ثابت و متغیر خود را شناسایی و تفکیک کنیم و هزینه‌های متغیر خود را کاهش دهیم.

2. تعیین اهداف پس‌انداز

مشخص کردن اهداف ما از پس‌انداز کردن پولمان، انگیزه لازم برای ادامه دادن این کار را به ما می‌دهد. این اهداف می‌توانند بلندمدت یا کوتاه‌مدت باشند.

3. پرداخت به‌موقع اقساط تسهیلات

دیر پرداخت کردن اقساط تسهیلات می‌تواند هزینه‌هایی مثل‌ حریمه دیرکرد پرداخت را در پی داشته باشد. پس باید موعد این‌گونه پرداخت‌ها را یادداشت کرد و حتی‌الامکان راس موعد اقدام به پرداخت کرد.

4. انجام خرید‌های آنلاین مشمول تخفیف

بیشتر سایت‌های فروشگاهی برای افزایش فروش خود تخفیفات خوبی را به بهانه‌های مختلف روی اجناس خود می‌گذارند. اگر اهل خرید کردن آنلاین باشیم، می‌توانیم برخی خریدها را موکول به این تخفیفات کرده و مبلغ اضافه آن را پس‌انداز کنیم.

5. شناخت محرک‌های خرج کردن

همه ما بازارها، فروشگاه‌ها، سایت‌‌های فروش و صفحات مجازی داریم که با دیدن آن‌ها نمی‌توانیم جلوی خود را بگیریم و حتماً باید از آن‌‌ها خرید کنیم. این موارد برای هرکسی متفاوت است. خوب است این محرک‌ها را بشناسیم و سعی کنیم کمتر در معرض آن‌ها قرار بگیریم تا از خرید‌های غیرضروری جلوگیری کنیم.

6. شروع سرمایه‌گذاری

بخشی از پول خود را برای سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت کنار بگذاریم. این سرمایه‌گذاری متناسب با پول ما می‌تواند در زمینه‌های مختلفی مانند بازار سرمایه، سپرده‌گذاری در بانک‌ها، املاک و … صورت گیرد.

7. خرید در حراج‌های فصلی

بهترین زمان برای خرید، وقتی است که فروشگاه‌ها، به دلیل نزدیک شدن به پایان فصل، اجناس خود را با تخفیفات خوب می‌فروشند. با برنامه‌ریزی دقیق می‌توانیم از این حراج‌ها استفاده کنیم و تا حد زیادی در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنیم.

8. کاهش قبض تلفن

صورتحساب یا قبض تلفن همراه یکی از مواردی است که چندان به آن توجه نمی‌کنیم ولی بخشی از هزینه‌های ما را شامل می‌شود. برای کاهش هزینه تلفن خود می‌توانیم مکالمات را کوتاه‌تر کنیم، در صورت امکان قرار ملاقاتی را با دوستان و نزدیکان خود هماهنگ کنیم و یا حتی از تماس‌ با برنامه‌های اینترنتی به عنوان روشی جایگزین استفاده کنیم.

9. استفاده از وسایل نقلیه عمومی

در بسیاری از مواقع می‌توانیم به‌راحتی از وسایل نقلیه عمومی برای رسیدن به مقصدمان استفاده کنیم. با انجام این کار استهلاک ماشین کمتر می‌شود و هزینه‌های آن پایین می‌آید.

10. ورزش کردن در خانه به جای رفتن به باشگاه

امروزه اپلیکیشن‌‌های مخصوص ورزش کردن بسیاری وجود دارد که با نصب آن‌ها روی گوشی خود می‌توانیم بدون صرف هزینه اضافی در منزل ورزش کنیم.

راهکارهای معرفی‌شده به شما کمک می‌کند تا در پایان ماه و فصل بخشی از هزینه‌های خود را کاهش داده و مبلغ قابل توجهی را پس‌انداز کنید.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=12574
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)