مدیر عامل بیمه البرز در حاشیه بازدید از نمایشگاه بینالمللی صنعت مالی اظهار داشت: «بسیاری از شرکتهای بیمه پس از عرضه شوکا به توسعه فروش بیمههای زندگی روی آوردهاند، چراکه این طرح، روح تازهای به بیمههای زندگی بخشیده است.»
به گزارش نگاه اقتصادی، موسی رضایی برخی از ویژگیهای منحصر بهفرد شوکا را نام برد و افزود: «در این بیمهنامه پنجساله، ۳۰ نوع مستمری طراحی شده که نرخ تورم را هم مدنظر قرار داده و به نوعی دارای اثر تورمی معکوس است.»
به گفته وی؛ عدم نیاز به ضامن یکی دیگر از مزیتهای شوکا است؛ زیرا اندوخته بیمهشده، خود ضمانت است و بیمهگزار بدون مراجعه به بانک میتواند در زمان خیلی کوتاه تسهیلات خود را برای خرید بیمهنامه دریافت و پس از پنج سال، مستمری مادامالعمر دریافت کند.
مدیرعامل بیمه البرز در پاسخ به پرسش خبرنگار «نگاه اقتصادی» درخصوص جامعه هدف طرح شوکا و اینکه آیا امکان خرید این بیمه برای تمام اقشار وجود دارد، توضیح داد: «جامعه هدف طرح شوکا تمام اقشار مردم هستند و هیچ محدودیت سنی برای خرید این بیمه وجود ندارد؛ شوکا میتواند برای سازمانها بیمه تکمیلی بازنشستگی و برای آحاد مردم، بیمه بازنشستگی باشد.»
وی همچنین درباره همکاری بینالمللی بیمه البرز با یک شرکت بیمهای کشور سوریه گفت: «بر اساس تفاهمنامه با این شرکت سوری، بیمه البرز بهعنوان راهبر صنعت بیمه برگزیده شده است تا تمهیدات لازم برای تاسیس شرکت بیمه مشترک ایران و سوریه را فراهم کند و از این طریق سرمایهگذاران ایرانی را تحت پوشش قرار دهد.»