شنبه 15 جولای 2023 - 12:49

درخواست رئیس هیات‌مدیره کارا الکترونیک مبنا در حمایت از فعالان صنعت مدار چاپی

بابک پاک نهال گفت: یکی از راهکارهای حمایت از فعالین صنعت مدارچاپی، حمایت دولت از آنان برای ایجاد یک کارخانه مشارکتی تولید فیبر خام است که استراتژیک‌ترین ماده اولیه در ساخت بردهای الکترونیکی است.

رئیس هیات مدیره کارا الکترونیک مبنا در حمایت از فعالان صنعت مدارچاپی، خواستار تشویق آنان برای ایجاد یک شرکت مشارکتی با حمایت دولت برای ایجاد یک کارخانه تولید فیبر خام است که استراتژیک ترین ماده اولیه برای ساخت بردهای الکترونیکی است.

بر اساس این گزارش؛ شرکت فناور کارا الکترونیک مبنا در سومین رویداد اجلاس وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای عضو سازمان اکو به میزبانی وزارت ICT جمهوری اسلامی ایران حضور یافت. در جریان‌دو روز برگزاری اجلاس، مصطفی طاهری، از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس و آقای عابدی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بازدید از غرفه شرکت فناور کارا الکترونیک مبنا درباره راهکارهای تعمیق ساخت داخل محصولات حوزه ICT با بابک پاک نهال، رئیس هیات مدیره شرکت فناور کارا الکترونیک مبنا گفت و گو کردند.

بابک پاک نهال اظهار کرد: یکی از راهکارهای حمایت از فعالین صنعت مدارچاپی، ضمن کمک کردن به آنان به جهت تشکیل یک تشکل یا انجمن تخصصی، تشویق آنان برای ایجاد یک شرکت مشارکتی با حمایت دولت برای ایجاد یک کارخانه تولید فیبر خام است که استراتژیک‌ترین ماده اولیه برای ساخت بردهای الکترونیکی است.

وی ادامه داد: با توجه به مشکلات صنعتگران فعال در این حوزه برای واردات مواد اولیه از جمله تخصیص ارز و فرایند فرسایشی ثبت سفارش و واردات که گاها به توقف خطوط تولید آنان منجر میشود، ایجاد چنین واحد تولیدی علیرغم رفع نیاز داخلی و پتانسیل صادراتی آن ، منجر به کاهش قیمت تمام شده محصولات تولید کنندگان داخلی و در نتیجه مزیت رقابتی آنان برای حضور در بازارهای صادراتی می شود .

مصطفی طاهری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز در پاسخ گفت: در صورت داشتن طرح قوی و مشارکت مابقی تولید کنندگان در این طرح ملی ، دولت از هیچ گونه کمکی دریغ نخواهد کرد.

اما در دومین روز از این اجلاس ، هیات هایی از کشورهای ترکیه ، آذربایجان ، قزاقستان و دیگر کشورهای عضو سازمان اکو از نمایشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران که در حاشیه اجلاس برپاشده است بازدید کردند و بابک پاک نهال در مصاحبه با خبرگزاری های TRT و آناتولی ترکیه ، توضیحاتی پیرامون آخرین محصولات ، دستاوردها وظرفیت های صادراتی تولید کنندگان حوزه ICT ارائه کرد .

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=13262
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)