یکشنبه 3 سپتامبر 2023 - 22:22

بازگشت جواد نجم‌الدین به خودروسازی کشور

نجم‌الدین در دوره مدیریت خود در سال ۱۳۹۰ موفق شد بالاترین رکورد تولید در ایران‌خودرو را با ۷۷۷,۷۷۷ دستگاه خودرو را به ثبت برساند.

جواد نجم‌الدین، جایگزین محمدرضا فیض‌بخش در هیأت‌مدیره ایران‌خودرو شد. وی در سابقه خود مدیرعاملی گروه صنعتی ایران‌خودرو بین سال‌های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۲ را دارد.

نجم‌الدین در دوره مدیریت خود در سال ۱۳۹۰ موفق شد بالاترین رکورد تولید در ایران‌خودرو را با ۷۷۷,۷۷۷ دستگاه خودرو را به ثبت برساند.

در سوابق وی، مدیرعاملی شرکت مگاموتور و معاونت قوای محرکه ایران‌خودرو نیز به چشم می‌خورد. از دیگر موفقیت‌های نجم‌الدین در دوره مدیریتش می‌توان به تولید اولین موتور پیکان و افزایش چندبرابری تیراژ تولید در مگاموتور اشاره کرد.

به عقیده برخی کارشناسان، می‌توان امیدوار بود که با حضور مدیر باتجربه‌ای همچون نجم‌الدین همکاری همه‌جانبه ‌ی برای برون‌رفت از مشکلات بزرگ‌ترین خودروساز کشور شکل خواهد گرفت.

ورود مجدد جواد نجم‌الدین به حوزه تعیین سیاست‌های صنعت خودرو، قطعا امید تحول در ایران‌خودرو را به جاده مخصوص بازخواهد گرداند. چراکه بزرگان صنعت خودرو او را مردی از جنس تخصص و تحول می‌دانند.

راز موفقیت نجم‌الدین در این است که صنعت خودرو را به دور از سیاسی‌بازی اداره خواهد کرد و منطق اداره یک بنگاه اقتصادی، تولیدی و مهندسی؛ سرلوحه تفکر مدیریتی اوست.

نجم‌الدین مدیرعاملی بود که قیمت تمام‌شده قطعات را با آنالیز مهندسی مواد و تفکر رقابتی مدیریت می‌کرد و توانست در دوران مدیریتش در ایران‌خودرو به سهامداران سود پرداخت کرده و قیمت خودرو را مدیریت کند.

قطعا یکی از مدیران موفق صنعت خودرو ایران در دو دهه گذشته،‌ جواد نجم‌الدین است که علاوه بر سوابق مختلفی که در شرکت سایپا و مگاموتور داشته و تحول شگرفی که در شرکت مگاموتور ایجاد کرد، ظرفیت تولید موتور و قطعات آن را تا حد قابل توجهی افزایش داد.

او با ورودش به ایران‌خودرو نیز رخوت و مشکلات این شرکت را تا حد قابل توجهی کاهش داد و افزایش تولید تا 800هزار دستگاه و افزایش سودآوری را تحقق بخشید که این رقم تیراژ تولید بعد از وی دیگر محقق نشد.

نجم‌الدین به خاطر آشنایی با صنعت خودرو و ارتباط گسترده‌ای که با مدیران شرکت‌های خودروسازی، قطعه‌سازی و صنعتی کشور داشت، توانست در شرکت ایران‌خودرو ضمن ساماندهی برخی شرکت‌های اقماری و هزینه‌های تولید، ‌بازسازی و نوسازی برخی خطوط تولید و ماشین‌آلات را انجام دهد و قراردادهای موثری با شرکت‌های صاحب برند منعقد کند.

وی همچنین با افزایش ظرفیت تولید خودروهای مختلف، تحولی بزرگ را از نظر کمی و کیفی رقم زد. حال نیز اراده وزارت صمت در استفاده مجدد از متخصصینی مانند نجم‌الدین آن‌هم بعد از سال‌ها، نشان از آن دارد که رفع مشکلات صنعت خودرو در اولویت برنامه‌های این وزارتخانه قرار دارد.

حال باید دید که برنامه نجم‌الدین به‌عنوان سیاست‌گذار و رئیس‌هیات‌مدیره ایران‌خودرو چه دستاوردهایی را در کوتاه‌مدت به دنبال خواهد داشت.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=13389
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)