پنج‌شنبه 14 دسامبر 2023 - 8:27

تولید خوراک میگو در راستای رشد صنعت آبزی‌پروری

هوورراش (زیرمجموعه گروه وطن‌زرین) که نقش پررنگی در رشد صنعت آبزی‌پروری دارد، با کنسانتره VDS، طیف وسیعی از محصولات خوراک را توسعه داده است.

با رشد صنعت آبزی‌پروری، نیاز فزاینده به تولید و عرضه خوراک پایدار وجود دارد. پرورش میگو، به ویژه، به دلیل تقاضای زیاد برای آن در داخل و خارج از کشور، به‌طور فزاینده‌ای محبوب شده است.

به گزارش نگاه اقتصادی، مدیریت موفق در صنعت آبزیان برای میگو مستلزم درک محیط آبی و در دسترس بودن و افزایش تولید غذای طبیعی، مدیریت آب و کف استخر، حمل و نگهداری خوراک، روش مصرف خوراک و تغذیه است. بهترین خوراک میگو در جهان اگر به درستی نگهداری و استفاده نشود، نتایج خاصی به همراه نخواهد داشت.

تغذیه بیش از حد باعث آلودگی آب می‌شود و نقش خوراک گران‌قیمتی که با دقت فرموله و تولید شده را به یک کود ساده تبدیل می‌کند.

مدیریت خوراک آبزیان یک فرآیند متوالی است که قوی بودن آن را ضعیف‌ترین بخش فرآیند تعیین می‌کند.

هر واحد تولیدی باید با آزمایش و مقایسه نتایج در رشد، بقا و راندمان خوراک برای حداقل چند چرخه رشد، نرخ و فرکانس تغذیه بهینه را برای خوراک‌های مختلف و برای تغییرات فصلی و محیطی، تعیین کند.

اطلاعات فنی قابل توجهی در مورد رفتار تغذیه میگو وجود دارد اما تفسیر این اطلاعات گاهی اوقات می‌تواند سخت باشد چراکه برخی از داده‌ها اغلب متناقض به نظر می‌رسند. با نگاهی به بسیاری از این آزمایش‌ها و مشاهدات، متوجه می‌شویم که داده‌های مورد استفاده به شدت به مجموعه‌ای از متغیرها و شرایط خاص وابسته هستند و به ندرت بین مطالعات و مشاهدات یکسان هستند. به‌طور کلی، باید مراقب بود که مشاهدات به شیوه‌ای گسترده‌تر از زمینه‌ای که در آن انجام شده است، تفسیر نشوند.

خوراک میگو برای موثر بودن باید معیارهای تغذیه‌ای و تکنولوژیکی را رعایت کند. همراه با درک محیط آبی، مدیریت آب، مدیریت غذا و مدیریت تغذیه، انتخاب غذای مناسب برای میگو، تأثیر زیادی بر نتایج خواهد داشت.

* عوامل موثر در خوراک میگو

– مواد مغذی

اگر غذای میگو برای تأمین نیازهای میگو از نظر تغذیه و انرژی فرموله نشود، هیچ یک از عوامل دیگر اهمیتی نخواهد داشت. یک خوراک متعادل با مواد خام با کیفیت بالا، پایه و اساس یک رژیم غذایی جامد میگو است که به نوبه خود از رشد، سلامت و ایمنی حمایت می‌کند.

– رشد سریع

سلامتی و مصونیت پایه رشد سریع است، به شرطی که میگو غذا را بخورد. برای اطمینان از این امر، جذابیت و خوش طعم بودن پارامترهای مهمی هستند.

– سلامتی

همراه با سیستم ایمنی قوی، میگو به سلامت مناسب نیز احتیاج دارد، بنابراین یک خوراک متعادل و بهینه برای نگهداری از آن باید طراحی شود. برای تمیز نگه داشتن محیط آبی تا حد امکان و در نتیجه حمایت از سلامت، مهم است که ضایعات خوراک میگو در کمترین حالت ممکن باشد.

– مصونیت

میگو دارای سیستم ایمنی منحصربه‌فردی است که نیاز به حمایت از طریق خوراک دارد. ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری در خوراک میگو به میگو در دوره های چالش‌برانگیز کمک می‌کند.

برند هوورراش یکی از برندهای گروه وطن‌زرین از تولیدکنندگان اصلی خوراک میگو است و نقش پررنگی در رشد صنعت آبزی‌پروری دارد. هوورراش با کنسانتره VDS، طیف وسیعی از محصولات خوراک را توسعه داده است. کنسانتره مورد استفاده در محصولات، متشکل از یک ترکیب منحصربه‌فرد از اسیدهای ارگانیک، اسیدهای چرب و محصولات مخمر است. این محصول به شکل ویژه برای مقابله با بیماری مدفوع سفید توسعه یافته است. ترکیبات گیاهی تخمیر شده، رشد باکتری‌های مفید که از طریق اصل طرد رقابتی علیه عوامل بیماری‌زا عمل می‌کنند را تحریک می‌کنند. سلامت روده از طریق ترکیبات خاصی که میکروویلی را حفظ می‌کنند و رشد آن‌ها را افزایش می‌دهند، ارتقاء می‌یابد.

ازفواید کنسانتره VDS می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛

• محرک رشد
• ارتقای سلامت روده
• نسبت تبدیل خوراک (FCR) بهتر
• خواص ضدباکتریایی

برند هوورراش همواره تلاش کرده تا با محصولات خود پرورش‌دهندگان را برای به‌دست آوردن بیشترین بازدهی در کسب‌وکار خود یاری کند. افزایش سرعت رشد و وزن‌گیری، کاهش تلفات و بهبود کیفیت گوشت و پوست از جمله مزایایی است که در طراحی محصولات این شرکت در بخش تخصصی تحقیق و توسعه (R&D) به‌خوبی در نظر گرفته شده است.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=13548
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)