شنبه 20 ژانویه 2024 - 16:16

طرح «مراقبت کوتاه‌مدت و بلندمدت»؛ ایده برتر دومین رویداد استارتاپی صنعت بیمه

از ایده‌پردازان این طرح محمد فرزام محبت “پزشک معتمد صنعت بیمه” و دکتر مهران حسنخانی “مدرس و پژوهشگر صنعت بیمه از شرکت بیمه پاسارگاد” با اهدای تقدیر نامه و تندیس ایده برتر، قدردانی شد.

دومین رویداد استارتاپی صنعت بیمه به همت مرکز علمی کاربردی توسعه کسب و کار سبا با حضور جمعی از مدیران و صاحب نظران علمی_ پژوهشی این صنعت برگزار شد و طرح محصول جدید بیمه ای با نام “مراقبت کوتاه مدت و بلند مدت” بعنوان ایده برتر انتخاب شد.

به گزارش نگاه اقتصادی، از ایده پردازان این طرح محمد فرزام محبت “پزشک معتمد صنعت بیمه” و دکتر مهران حسنخانی “مدرس و پژوهشگر صنعت بیمه از شرکت بیمه پاسارگاد” با اهدای تقدیر نامه و تندیس ایده برتر، قدردانی شد.

بنا به اعلام ایده پردازان این طرح، دو طرح بیمه ای جدید نیز در مرحله تحقیقات قرار داشته و به زودی با حمایت یک هلدینگ سرمایه گذاری و یک شرکت بیمه گر وارد مرحله اکچوئری خواهد شد.

معرفی طرح ایده برتر:
بیمه مراقبت، خدمت بیمه­ ای است که در تمام کشورهای پیشرفته دنیا ارائه می­گردد، موضوع این بیمه در شکل کلی آن ارائه خدمات مراقبتی به بیمه‌شدگان است. بیمه مراقبت بر اساس پارامترهایی مانند مدت مراقبت، مکان مراقبت، پوششهای و نحوه دریافت مراقبت به اشکال مختلف زیر تقسیم بندی می شود.

بر حسب مدت مراقبت:
– کوتاه مدت
– بلند مدت
برحسب مکان (محل موردنظر) مراقبت:
– پوشش خدمات در منزل
– پوشش خدمات در مراکز نگهداری و مراقبت

برحسب پوششها و نحوه دریافت مراقبت:
– دریافت هزینه های مراقبت به صورت نقدی
– دریافت خدمات و سرویس های پزشکی و مراقبت

مراقبت از خویش شرط اولیه زندگی با کیفیت می­ باشد و پایه­ ای‌ترین بخش‌های این مراقبت شامل مواردی مانند حفظ جان، بهداشت فردی و توانایی حرکتی می­باشد.
در این خدمت، بیمه شده می­ تواند در قالب دو طرح کوتاه مدت (۴۵ روز) بلندمدت (یکسال تا ۱۲ سال) اقدام به خرید بیمه­ نامه ­نماید. (با توجه به جدولTD 88 برای یک فرد ۷۰ ساله امید به زندگی دوازده سال است و بر همین اساس در جداول محاسباتی، حداکثر مدت طرح بلند مدت ۱۲ سال در نظر گرفته شده است)
مدت­ زمان ارائه این خدمات بر اساس قرارداد و پایداری ناتوانی بیمه شده تعریف می­گردد، به این معنی که اگر بیمار بعد از مدت مشخص توانایی مراقبت از خود را باز یابد، باقی مانده تعهدات بیمه­ گر به نیاز مجدد بیمه شده در هر زمانی در آینده موکول می­گردد.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=13614
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)